تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج


مشاهده RSS Feed

تغذیه صحیح هدیه ای از جانب خداوند

مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان

به این مطلب امتیاز بدهید
متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه رمضان به آنها مراجعه می‌نمایند توصیه های را گوشزد می کنند. متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه مبارک رمضان به آنها مراجعه می‌کنند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت ، خوراک کبک و گوشت بزغاله را در وعده افطار به آنها توصیه می‌کنند. آنها اعتقاد دارند گنجاندن این مواد به سبد غذایی افراد لاغر به آنها کمک می‌کند که بر لاغری خود در ماه مبارک رمضان غلبه کنند. مصرف شیر برنج، شیرینی هایی مانند باقلوا، قطاب، خوردن پسته، فندق، بادام ، کنجد، و گنجاندن میوه های شیرین به سبد غذایی را از دیگر عوامل موثر در افزایش وزن افراد لاغر در ماه رمضان می دانند. آیا روزه سبب لاغری می شود ؟در کسانی که به نحو صحیح روزه می گیرند و دو وعده غذای نسبتاً سبک در سحری و افطار می خورند روزه سبب لاغری می شود . به بیان دیگر ، اگر در هنگام روزه داری یک وعده غذای انسان حذف شود طبعاً کالری دریافتی کمتر از میزان نیاز بوده و برای تأمین مازاد نیاز به انرژی از چربی ذخیره در بدن استفاده خواهد شد و فرد لاغر می شود . اما اگر غذای مصرفی در سحر ، افطار و تا هنگام خواب ، در حد نیاز بدن و یا حتی بیشتر باشد لاغری رخ نمی دهد این چاق شدن در زمان روزه‌داری اتفاق می‌افتد اگر فرد رعایت کالری مصرفی را ننماید و اگر هم در زمان روزه‌داری رعایت کند، بلافاصله پس از اتمام روزه‌داری (پس از ماه رمضان) و آن هم به علت افزایش کالری مصرفی اتفاق خواهد افتاد. پس راه چاره چیست؟ آخرین اطلاعات علم تغذیه تأکید بر عدم کاهش تعداد وعده‌های مصرفی در طول روزه داشته و بنابراین یک رژیم صحیح در طول ماه مبارک رمضان مشتمل خواهد بود بر: (1) صرف یک وعده غذای سبک پس از اذان مغرب (2) با فاصلة حداقل 2 ساعت صرف شام (3) مصرف سحری روزه و افزایش وزنبرخلاف گروه اول، گروه دیگری که برای افزایش وزن تلاش می‌کنند، سوال می‌کنند که چگونه می‌توانند رژیم خود را طی ماه رمضان ادامه دهند. در پاسخ به این گروه موارد زیر توصیه می‌شود. شما می‌توانید در طول ماه مبارک رمضان هم از رژیم افزایش وزن خود پیروی کنید. برای این کار می‌توانید غذاها ی با کالری بالا و حجم کم (با دانسیته انرژی بالا) که بیشتر غذاها ی چرب و شیرین هستند را البته با در نظر گرفتن سالم بودن آنها استفاده کنید.برای مثال در سوپ‌های خود خامه اضافه کنید. برنج خود را با کره میل کنید. همچنین می‌توانید به خورش‌ها قدری آرد اضافه کنید تا هم غلیظ‌تر شوند و هم میزان کالری آنها بیشتر شود. استفاده مناسب از مواد غذایی شیرین مانند خرما، شله زرد و انواع فرنی، حلوا و کاچی و شیربرنج‌خانگی با افزودن عسل به آن راه دیگری برای دریافت کالری اضافی است. استفاده از تمام وعده‌ها و میان وعده‌ها در مدت زمان مجاز به دریافت مقادیر اضافی کالری کمک می‌کنند بنابراین به خصوص وعده سحری را از دست ندهید و آن را جایگزین وعده ناهار که حذف می‌شود، بکنید. گردآوری سلامت اکاایران

Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to Digg Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to twitter Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to del.icio.us Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to StumbleUpon Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to Google Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to Facebook Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to کلوب Submit "مخصوص لاغرها - جلوگیری از لاغری در ماه رمضان" to تبیان

برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات