تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




آیا من مشکل اضطراب دارم؟ زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:سمیره
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 4

آیا من مشکل اضطراب دارم؟

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    سلام
    یه متنی خوندم که نوشته بود
    زندگی افراد مضطرب بسیار شکننده و پر تنش و تقریبا غیر عادی بوده لذا در زمان انتخاب همسر بایستی به این اختلال توجه داشت واگر چنین اختلالی وجود دارد باید قبل از ازدواج آن را درمان کرد

    بعد از خواندن این مطلب به خودم شک کردم و گمان کردم یک فرد مضطرب هستم
    من وقتی یک اتفاقی بخواهد رخ دهد یا منتظر تلفنی باشم که قرار است خبری به من دهد اضطراب تمام وجودم رو میگیره
    و بی ادبی نباشه زیاد دستشوئی میرم
    خواستم ببینم آیا این نشان دهنده این هست که من فرد مضطربی هستم؟اگر هستم چگونه درمان کنم؟
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    محسن عزیزی آواتار ها
    سلام

    اضطراب در حد معمولش در همه افراد وجود داره و کمک کننده هم هست. زمانی اضطراب مشکل ساز میشه که در کارکرد اجتماعی، شغلی یا زندگی شما ایجاد بی نظمی و اخلال کنه.
    برخی از علائم اضطراب عبارتند از:1- لرزش و ناپایدار بودن پاها2- مشکلات تنفسی 3- تپش قلب 4- درد و احساس فشار در سینه5- احساس خفگی6- اختلالات جنسی7- احساس داغ شدن8- حالت تهوع 9- اسهال 10- سر درد و دردهای همراه آن11- وسواس و احساس اجبار


    ببینید چقدر از این علائم رو دارید؟

    در چه مواقعی این علائم رو دارید؟

    در حالات عادی چگونه هستید؟

    نحوه مواجهه شما با اضطراب چگونه هست؟
    پاسخ با نقل و قول

  3. ارسال:3#
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'محسن عزیزی' pid='5811' dateline='1367658067'
    سلام

    اضطراب در حد معمولش در همه افراد وجود داره و کمک کننده هم هست. زمانی اضطراب مشکل ساز میشه که در کارکرد اجتماعی، شغلی یا زندگی شما ایجاد بی نظمی و اخلال کنه.
    برخی از علائم اضطراب عبارتند از:1- لرزش و ناپایدار بودن پاها2- مشکلات تنفسی 3- تپش قلب 4- درد و احساس فشار در سینه5- احساس خفگی6- اختلالات جنسی7- احساس داغ شدن8- حالت تهوع 9- اسهال 10- سر درد و دردهای همراه آن11- وسواس و احساس اجبار


    ببینید چقدر از این علائم رو دارید؟
    1-تنفسم یه خورده سنگین میه
    2-تپش قلب
    3-یه کم احساس خفگی

    در چه مواقعی این علائم رو دارید؟
    چندتا مثال میزنم:
    1-مثلا وقتی دیر به کلاس رسیدم و قراره همه نشستن وارد کلاس بشم
    2-وقتی مدیر عامل شرکتمون بیاد
    3-یه تلفن غیر منتظره بهم بشه (بطور واضحتر مثلا دختر عمه ام که هیچ وقت با هم در تماس نیستیم بهم زنگ بزنه)
    4-وقتی یه تصمیمی گرفتم و میخوام برای دیگران بیان کنم مثلا برای خانواده ام
    وچند مثال دیگر

    در حالات عادی چگونه هستید؟
    در حالت عادی هیچ یک از علائم رو ندارم فقط به ندرت پیش میاد که بعد از رفع حالت اضطراب و رخ دادن اون اتفاق دست چپ سمت کتفم میگیره و احساس درد دارم ویه ذره به قلبم هم فشار میاد

    نحوه مواجهه شما با اضطراب چگونه هست؟

    وقتی که این حالت بهم دست داد با خودم تلقین میکنم که اتفاقی نمیخواهد رخ دهد و سعی میکنم آرامشم رو برگردونم و گاهی که خیلی مضطرب هستم ذکر میگم و همچنین نفس عمیق میکشم
     
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:4#
    محسن عزیزی آواتار ها
    سلام

    ابتدا میتونید نزد یک متخصص ریه یا قلب برید برای اینکه از نداشتن مشکل تنفسی مطمئن بشید.

    و اما در رابطه با موقعیتهایی که بیان کردید، میشه گفت که در بسیاری افراد در چنین موقعیتهایی حالتی از تنش و اضطراب پدید میاد.

    برای برطرف نمودن مشکلات اینچنینی چند راه دارید:

    1. اصطلاح شیوه تغذیه: مثلا روزانه 8 لیوان آب بنوشید. ویتامین ث و غذاهای فیبردار رو مصرف کنید.

    2. خودگویی های مثبت: میتونید به عنوان مثال به جای اینکه با خود بگید:«الان قراره اتفاق بدی بیفته»، بگید:«درسته که دیر اومدم سرکلاس، ولی حتما براش دلیلی موجه دارم و اگر دلیلم حتی غیرموجه هم باشه، نهایتش اینه که با عواقب کارم(مثلا بیرون رفتن از کلاس) مواجه میشم و در آینده سعی بر جبران می کنم». یا بگید: قبلا هم چنین مسائلی برام پیش اومده و تونستم باهاشون کنرا بیام...

    3. تمرین آرمیدگی و تنفس عمیق کشیدن: میتونید در مواقعی از روز، تمرینهای آرمیدگی رو انجام بدید و از حالت تنش به آرامش تغییر حالت پیدا کنید.

    4. تقویت اعتماد به نفس: برای اینکه بتونید نظر خودتون رو به شکل روشن با دیگران مطرح کنید، میتونید با تقویت اعتماد به نفس خودتون و تمرین گفته هاتون پیش از اینکه اونها رو در جمع مطرح نمایید و همچنین با پیش بینی واکنش اطرافیان و تمرین پاسخدهی به این واکنشها و خودگویی های مثبت، تنش خودتون رو کاهش بدید.

    5. مثبت اندیشی و داشتن هیجان خوشایند: میتونید مثلا زمانی که دخترعمه تون تماس میگیره، به جای تفکر منفی، تفکر مثبت رو جایگزین کنید. میتونید با لبخندی ساده، هیجان خوشایندی رو تجربه نمایید.

    فعلا این شیوه ها رو تمرین کنید و سعی کنید در انجامشون تنبلی نکنید و نتیجه اش رو ببینید.
    پاسخ با نقل و قول

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •