تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




فوری : مقاله در رابطه با عدم تاثیر مهارت اجتماعی و حل مساله زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:م.حدادی
آخرین ارسال:alizare
پاسخ ها 8

فوری : مقاله در رابطه با عدم تاثیر مهارت اجتماعی و حل مساله

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    سلام دوستان
    من برای فصل 5 پایان نامه ام نیاز به مقاله هایی دارم که در آن نتیجه اش این باشه که مهارت اجتماعی و حل مساله بر پرخاشگری یا کلا هر اختلال دیگه ای تاثیر نداشته بدجوری این کار وقت را گرفته و هرچی میگردم پیدا نمیکنم اگر دوستان کمک ام کنن واقعا لطفی در حد یک زندگی به من کردند
    پیشاپیش ازتون ممنونم
    راستی موضوع پ: تاثیر آموزش مهارت اجتماعی و مساله گشایی(حل مساله)بر روی پرخاشگری دانش آموزان دارای اختلال سلوک هست

     
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    محسن عزیزی آواتار ها
    سلام

    اجازه بدید ابتدا یه نکته مهم رو بیان کنم:

    هدف از تحقیق، اینه که ما به آنچه واقعا هست دست یابیم، نه آنچه که می خواهیم باشد. خب، اگر قرار باشه که نتیجه یک تحقیق از قبل کاملا روشن باشه، پس اساسا تحقیق برای چیه؟

    این یک مشکل بزرگ در پژوهشهای داخلی ما هست که همیشه به دنبال تایید نتیجه کارهای دیگران هستیم. اگر پژوهشی هم انجام دادیم و نتیجه اش با سایر پژوهشهای گذشته در یک جهت نبود، اونوقت یا گزارشش نمی کنند، یا متاسفانه برخی داده سازی می کنند، یا با هزار جور توجیه آوردن میگن که حتما اشتباهی در کار رخ داده!

    به نظر من نباید اینطور باشه. اگر تحقیق ما چیزی بر خلاف یافته های گذشته بیان میکنه که لزوما نشانه ضعف نیست؛ مگر نه اینکه بسیاری از کارهای مبتکرانه دانشمندان بزرگ با همین مخالفتهای به ظاهر غلط شکل گرفته؟

    البته در مواقعی شاهد هستیم که فردی تحقیق ضعیفی رو انجام میده و واقعا روش کار رو به درستی انجام نمیده و در نتیجه، آنچه پیش بینی میشد، به دست نمیاد. خب، این با مواردی که در بالا گفتم، متفاوته و فرد باید اشتباهش رو بپذیره. درواقع برخی نتایج واقعا اظهر من الشمسه و خلاف اون گاهی غیرقابل تصوره

    در رابطه با پژوهش شما، که «تاثیر آموزش مهارت اجتماعی و مساله گشایی(حل مساله)بر روی پرخاشگری دانش آموزان دارای اختلال سلوک» رو می سنجه، باید این نکته رو در نظر داشت که دانش آموزان دارای اختلال سلوک، ویژگیهای منحصر به فردی دارند که اونها رو از دانش آموزان عادی متمایز میکنه و همین ویژگیها می توانند عاملی باشند مبنی بر اینکه اینگونه آموزشها بر پرخاشگری اونها اثر چندانی نداشته باشه

    از این که بگذریم، من دو تا پژوهش رو در راستای نتیجه کار شما قرار میدم:

    در کتاب سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی نوشته کارولین اس. شرودر و بتی. ان گوردون(ترجمه مهرداد فیروزبخت) چنین آمده:

    «گرچه آموزش مهارتهای اجتماعی به کسب مهارتهای اجتماعی منجر می شود، ولی شواهدی نداریم که نشان بدهند این آموزش می تواند به تنهایی رفتار ضداجتماعی بالینی را درمان کند» (تیلور، ادی و بیگلان، 1999).

    صفحه 517

    منبعش مقاله زیر هست:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11227073

    میتونید به نقل از شرودر و گوردون این مطلب رو ذکر کنید.

    همچنین در مقاله زیر، ذکر شده که روش صبر بیش از روش حل مساله در پرخاشگری موثر بوده است. فکر میکنم پژوهش روی افراد عادی بوده. (البته این پژوهش به شکل غیرمستقیم با کار شما مرتبطه)

    مقایسه تاثیر آموزش صبر و حل مساله بر کاهش پرخاشگری و انتخاب راهبردهای مقابله ای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
    پاسخ با نقل و قول

  3. ارسال:3#
    سلام واقعا ازتون ممنونم آقای عزیزی من کل وقت ام را سر این مساله گذاشتم ولی نتیجه ی عایدم نشد یک دنیا  تشکر یک سوال دیگه هم دارم و اون این که چه دلایلی برای عدم کارایی این روشها و مخالف بودن نتیجه با پژوهش های قبلی می تونم ذکر کنم ؟یعنی  برای این عدم نتیجه دادن نتایج  چه تبیین هایی میتونم بیارم البته می دونم اون بستگی به تحقیق خودم داره ولی چند مورد برای مثال میخاستم که یک اشل کلی به دستم بیاد و بقیه اش را خودم بنویسم
    تشکر و سپاس فراوان
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:4#
    سلام آقای دکتر
    ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون
    چه دلایلی وجود داره که یک مداخله مثلا در مرحله پس آزمون بیشتر ازمرحله پیگیری تاثیر داره ؟ممنون مشم راهنماییم کنید اگر دوستان دیگه هم نظری دارند واقعا ممنون میشم
    پاسخ با نقل و قول

  5. ارسال:5#
    محسن عزیزی آواتار ها
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12647' dateline='1372176808'
    سلام واقعا ازتون ممنونم آقای عزیزی من کل وقت ام را سر این مساله گذاشتم ولی نتیجه ی عایدم نشد یک دنیا  تشکر یک سوال دیگه هم دارم و اون این که چه دلایلی برای عدم کارایی این روشها و مخالف بودن نتیجه با پژوهش های قبلی می تونم ذکر کنم ؟یعنی  برای این عدم نتیجه دادن نتایج  چه تبیین هایی میتونم بیارم البته می دونم اون بستگی به تحقیق خودم داره ولی چند مورد برای مثال میخاستم که یک اشل کلی به دستم بیاد و بقیه اش را خودم بنویسم
    تشکر و سپاس فراوان

     
    سلام

    خواهش می کنم. طبیعتا روش انجام کار، در این مورد دخیل هست. شاید مداخله به شیوه موثری صورت نپذیرفته و اشکالاتی در طرح یا اجرای اون بوده. اما در رابطه با کار شما که با افراد درگیر اختلال سلوک انجام شده، شما میتوانید با ذکر مشخصات افراد درگیر اختلال سلوک، بیان کنید که این روشها ممکنه تا حدودی کمک کننده باشند، اما یک مداخله موثر برای این افراد، باید بسیار گسترده تر باشه و این روشها(یعنی حل مساله و ...) می توانند به عنوان روشهای مکمل و نه اصلی مورد استفاده قرار گیرند.

    در کتاب سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی(ص 517) آمده که:

    یک برنامه مداخله ای که توسط وبستر-استراتون و هاموند(1997) اجرا شده و شامل یک برنامه جامع ویدیویی با هشت مولفه:

    1. کنترل عصبانیت؛ 2. حل مساله؛ 3. دوست پیداکردن؛ 4. کنارآمدن با طردشدن با تمسخر؛ 5. توجه کردن معلمان؛ 6. یافتن راه حلهای دیگر برای مسائل؛ 7. همکاری با پدر و مادر و معلمان؛ و 8. نجوا با خود به عنوان راهبرد کنارآمدن بود؛ به تنهایی بهبود زیادی در رفتار کودک ایجاد نمی کند.

    این میتونه نشان دهنده این باشه که برای درمان افراد درگیر اختلال سلوک، مداخله های وسیعتری لازم هست(این جمله آخر از خودمه نه کتاب)

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12894' dateline='1372515828'
    سلام آقای دکتر
    ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون
    چه دلایلی وجود داره که یک مداخله مثلا در مرحله پس آزمون بیشتر ازمرحله پیگیری تاثیر داره ؟ممنون مشم راهنماییم کنید اگر دوستان دیگه هم نظری دارند واقعا ممنون میشم

     

    سلام

    منظورتون اینه که پایداری مداخله، در مرحله پیگیری به حد مرحله پس آزمون نبوده؟ چقدر متفاوت بوده؟ پیگیری چه مدت زمانی پس از اجرای پس آزمون انجام شده؟
    پاسخ با نقل و قول

  6. ارسال:6#
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'محسن عزیزی' pid='12915' dateline='1372535140'
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12647' dateline='1372176808'
    سلام واقعا ازتون ممنونم آقای عزیزی من کل وقت ام را سر این مساله گذاشتم ولی نتیجه ی عایدم نشد یک دنیا  تشکر یک سوال دیگه هم دارم و اون این که چه دلایلی برای عدم کارایی این روشها و مخالف بودن نتیجه با پژوهش های قبلی می تونم ذکر کنم ؟یعنی  برای این عدم نتیجه دادن نتایج  چه تبیین هایی میتونم بیارم البته می دونم اون بستگی به تحقیق خودم داره ولی چند مورد برای مثال میخاستم که یک اشل کلی به دستم بیاد و بقیه اش را خودم بنویسم
    تشکر و سپاس فراوان

     
    سلام

    خواهش می کنم. طبیعتا روش انجام کار، در این مورد دخیل هست. شاید مداخله به شیوه موثری صورت نپذیرفته و اشکالاتی در طرح یا اجرای اون بوده. اما در رابطه با کار شما که با افراد درگیر اختلال سلوک انجام شده، شما میتوانید با ذکر مشخصات افراد درگیر اختلال سلوک، بیان کنید که این روشها ممکنه تا حدودی کمک کننده باشند، اما یک مداخله موثر برای این افراد، باید بسیار گسترده تر باشه و این روشها(یعنی حل مساله و ...) می توانند به عنوان روشهای مکمل و نه اصلی مورد استفاده قرار گیرند.

    در کتاب سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی(ص 517) آمده که:

    یک برنامه مداخله ای که توسط وبستر-استراتون و هاموند(1997) اجرا شده و شامل یک برنامه جامع ویدیویی با هشت مولفه:

    1. کنترل عصبانیت؛ 2. حل مساله؛ 3. دوست پیداکردن؛ 4. کنارآمدن با طردشدن با تمسخر؛ 5. توجه کردن معلمان؛ 6. یافتن راه حلهای دیگر برای مسائل؛ 7. همکاری با پدر و مادر و معلمان؛ و 8. نجوا با خود به عنوان راهبرد کنارآمدن بود؛ به تنهایی بهبود زیادی در رفتار کودک ایجاد نمی کند.

    این میتونه نشان دهنده این باشه که برای درمان افراد درگیر اختلال سلوک، مداخله های وسیعتری لازم هست(این جمله آخر از خودمه نه کتاب)
     
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12894' dateline='1372515828'
    سلام آقای دکتر
    ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون
    چه دلایلی وجود داره که یک مداخله مثلا در مرحله پس آزمون بیشتر ازمرحله پیگیری تاثیر داره ؟ممنون مشم راهنماییم کنید اگر دوستان دیگه هم نظری دارند واقعا ممنون میشم

     

    سلام

    منظورتون اینه که پایداری مداخله، در مرحله پیگیری به حد مرحله پس آزمون نبوده؟ چقدر متفاوت بوده؟ پیگیری چه مدت زمانی پس از اجرای پس آزمون انجام شده؟


    باسلام مجدد
    بله مداخله در مرحله پس آزمون موثرتر بوده تا در مرحله پیگیری.یعنی میزان کاهش پرخاشگری در مرحله پس آزمون 5 و در پیگیری 1 بوده است.پیگیری یک ماه بعد انجام گرفته است


     
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:7#
    محسن عزیزی آواتار ها
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12996' dateline='1372612810'
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'محسن عزیزی' pid='12915' dateline='1372535140'
    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12647' dateline='1372176808'
    سلام واقعا ازتون ممنونم آقای عزیزی من کل وقت ام را سر این مساله گذاشتم ولی نتیجه ی عایدم نشد یک دنیا  تشکر یک سوال دیگه هم دارم و اون این که چه دلایلی برای عدم کارایی این روشها و مخالف بودن نتیجه با پژوهش های قبلی می تونم ذکر کنم ؟یعنی  برای این عدم نتیجه دادن نتایج  چه تبیین هایی میتونم بیارم البته می دونم اون بستگی به تحقیق خودم داره ولی چند مورد برای مثال میخاستم که یک اشل کلی به دستم بیاد و بقیه اش را خودم بنویسم
    تشکر و سپاس فراوان


     
    سلام

    خواهش می کنم. طبیعتا روش انجام کار، در این مورد دخیل هست. شاید مداخله به شیوه موثری صورت نپذیرفته و اشکالاتی در طرح یا اجرای اون بوده. اما در رابطه با کار شما که با افراد درگیر اختلال سلوک انجام شده، شما میتوانید با ذکر مشخصات افراد درگیر اختلال سلوک، بیان کنید که این روشها ممکنه تا حدودی کمک کننده باشند، اما یک مداخله موثر برای این افراد، باید بسیار گسترده تر باشه و این روشها(یعنی حل مساله و ...) می توانند به عنوان روشهای مکمل و نه اصلی مورد استفاده قرار گیرند.

    در کتاب سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی(ص 517) آمده که:

    یک برنامه مداخله ای که توسط وبستر-استراتون و هاموند(1997) اجرا شده و شامل یک برنامه جامع ویدیویی با هشت مولفه:

    1. کنترل عصبانیت؛ 2. حل مساله؛ 3. دوست پیداکردن؛ 4. کنارآمدن با طردشدن با تمسخر؛ 5. توجه کردن معلمان؛ 6. یافتن راه حلهای دیگر برای مسائل؛ 7. همکاری با پدر و مادر و معلمان؛ و 8. نجوا با خود به عنوان راهبرد کنارآمدن بود؛ به تنهایی بهبود زیادی در رفتار کودک ایجاد نمی کند.

    این میتونه نشان دهنده این باشه که برای درمان افراد درگیر اختلال سلوک، مداخله های وسیعتری لازم هست(این جمله آخر از خودمه نه کتاب)

    نقل قول نوشته اصلی توسط 'م.ن' pid='12894' dateline='1372515828'
    سلام آقای دکتر
    ببخشید یک سوال داشتم خدمتتون
    چه دلایلی وجود داره که یک مداخله مثلا در مرحله پس آزمون بیشتر ازمرحله پیگیری تاثیر داره ؟ممنون مشم راهنماییم کنید اگر دوستان دیگه هم نظری دارند واقعا ممنون میشم


     

    سلام

    منظورتون اینه که پایداری مداخله، در مرحله پیگیری به حد مرحله پس آزمون نبوده؟ چقدر متفاوت بوده؟ پیگیری چه مدت زمانی پس از اجرای پس آزمون انجام شده؟


    باسلام مجدد
    بله مداخله در مرحله پس آزمون موثرتر بوده تا در مرحله پیگیری.یعنی میزان کاهش پرخاشگری در مرحله پس آزمون 5 و در پیگیری 1 بوده است.پیگیری یک ماه بعد انجام گرفته است



     

    سلام

    چنین تغییری ظرف مدت یک ماه، میتونه نشان دهنده آموزش ناکامل، یا یادگیری ناقص، یا عوامل مخرب موثر پس از اجرای پس آزمون در یک ماه پس از آن باشه.
    پاسخ با نقل و قول

  8. ارسال:8#
    با سلام . در تایید نظر آقای دکتر باید بگم که آقای دکتر هومن که از اساتید بنام در روانشناسی و روانسنجی هستند و سال گذشته به رحمت خدارفتند تاکید می کنند که پژوهشگر واقعی آن است که همیشه به دنبال آزمایش پژوهش خود باشد و نه تایید آن .
    پاسخ با نقل و قول

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •