تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




كابوس ( حاد ) زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:فريبا
آخرین ارسال:areya
پاسخ ها 13

صفحه‌ها (2): صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

كابوس ( حاد )

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    هرشب كابوس ميبينم
    موضوعش معمولا تاريكي محض و يا دزدي و...اين قبيل مسائله.
    با رعشه از خواب مي پرم و تا چند دقيقه از ترس،خشكم ميزنه و نفس نفس ميزنم
    دارم ديوونه ميشم
    لطفا كمكم كنيد
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    aram آواتار ها
    اتفاق خاصی قبل از دیدن کابوسها براتون افتاده؟
    از خواب که می پرین جیغ هم می کشین یا نه؟
    ترستون رو می تونین دقیق بگین از چیه یا خوابتون یادتون میاد؟
    پاسخ با نقل و قول

  3. ارسال:3#
    گذشته ناخوشايندي داشتم اما دقيقا اتفاق خاصي رو بخاطر ندارم
    اغلب وقتي از خواب ميپرم،موقعيت و شرايط رو نميشناسم و ذهنم انگار كار نميكنه، سه چهاربار فقط جيغ زدم
    خوابهامو اغلب يادم نميمونه،اما چندموردي كه يادمه،تاريكي محضي بود كه ناگهان جانور يا شخصي از داخلش به سمتم حمله ميكرد - يا يك صداي وحشتناك يا كلمات تهديد آميزي كه نميدونم چه كسي بيان ميكنه
    يا مثلا سقوط از جايي خيلي مرتفع - يا مثلا اينكه شخصي بهم تعارض ميكنه يا مورد ضرب و شتم قرار ميگيرم
    قبلا توي شرايط استرس زا،دستهام ميلرزيد اما جديدا بدون وجود شرايط خاص،لرزش دارند
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:4#
    سلام
     
    میشه شرایط استرس زایی که ذکر کردی رو برام لیست کنی از شدید ترین میزان تا خفیف ترین واز صفر تا صد نمره بده(صفر کمترین میزان استرس و صد بیشترین)
    ضمنا این تمرین رو که براتون میذارم انجام بده تا مسلط بشی تا از میزان کابوسهات کاسته بشه
    وبعد از اینکه استرسهای که ذکر کردی ومیزان شدتشون رو هم گفتی اونوقت با اونا کار خواهیم داشت


    سعی کنید این تمرینو سه مرتبه در هرروز وهرمرتبه به مدت 15 الی 20 دقیقه انجام بدین(یا همینطور که در رختخواب قرار داری انجام بدین)
    قبل از خواب  در حین تمرین ریلکسیشن افکارتون رو متمرکز کنید به تصاویرو مناظر خوب وجذاب واصلا به چیزای بد فکر نکنید .
    ریلکسیشن:

    از آنجا که بین ذهن و تن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، هرچه که شما در جسم خود آرامش بیشتری برقرار می کنید، در ذهنتان نیز آرامش بیشتری برقرار می شود واقعیت این است که شما به طور ارادی و آگاهانه نمی توانید این افکار را از ذهن خود خارج کنید و از شر آن راحت شوید. اما می توانید آزادسازی و آرام سازی ذهن خود را از راهی غیر مستقیم انجام دهید. از آنجا که هر فکری به ویژه افکار منفی مزاحم عضلات را منقبض می کند، ما می آییم عضلات را آرام می کنیم و تنش و انقباضشان را از بین می بریم. در نتیجه این کار، افکار  خود به خود از ذهن ما خارج می شوند. اساس تن آرامی همین است: آرام سازی عضلات با قصد ایجاد آرامش و خلأ ذهنی. چرا که هرچه میدان فکری خالی تر باشد، تمرکز و توجه بر یک موضوع خاص، آسانتر می شود.

    عضلاتی رو که نام میبرم باید سفت و شل کنید.

    دست و بازوی راست- مشت خود را محکم گره کنید.

    2. دست و بازوی چپ- مشت خود را محکم گره کنید.

    3. شانه راست- شانه خود را به طرف گوش راست بالا بکشید.

    4. شانه چپ- شانه خود را به طرف گوش چپ بالا بشید.

    5. کف و ساق پای راست- انگشتان و کف پا را به طرف کف اتاق بکشید.

    6. کف و ساق پای چپ- انگشتان و کف پا را به طرف کف اتاق بکشید.

    7. شکم و سینه- شکم را به طرف داخل بکشید و نگه دارید.

    8. چشم ها و پیشانی- چشم ها را ببندید و پلک ها را به هم فشار دهید.

    9. دهان و آرواره- لب ها را روی هم فشار دهید.

    برای انجام این نُه تمرین، در وضعیتی راحت قرار بگیرید، کف پای خود را روی زمین بگذارید و دست های خود را روی ران خود قرار دهید. برای ایجاد تنش در هر گروه از عضلات، حرکاتی را که مقابل آنها نوشته شده انجام دهید. تا ده شماره، سفتی عضلات خود را حفظ کنید. همانطور که می شمارید، به احساساتی که در هر گروه از عضلات ایجاد می شوند، توجه کنید. سپس اجازه دهید تا عضلات به حالت طبیعی برگردند. برای این کار تنها بر خلاف عمل سفت کردن عضلات رفتار کنید. اگر سفت کردن عضلات در شما درد ایجاد می کند، از شدت فشار آن بکاهید. چنانچه هنوز احساس ناراحتی می کنید، آن حرکت را حذف کنید.


     

     
    پاسخ با نقل و قول

  5. ارسال:5#
    وقتي توي خونه تنها هستم   100
    شب و تاريكي مطلق   100
    سخنراني يا كنفرانس براي تعداد زيادي از افراد   99
    صحبت در مهماني هاي شلوغ و پر جمعيت   95
    رفتن به اتاق هاي تنگ و كوچيك مثل آسانسور يا انباري  90
    پاسخ دادن به سوالات شخصي مطرح شده توسط غريبه يا آشناي دور   70
    پاي تخته رفتن در حالي كه پاسخ سوال رو نميدونم   50
    وقتي كه با كسي جرو بحث ميكنم يا توبيخ ميشم   20
    وقتي ازم خواسته ميشه در مورد مسئله مهمي نظرمو بگم 10
    رفتن به مكان هاي جديد يا ملاقات افراد جديد 1

     
    پاسخ با نقل و قول

  6. ارسال:6#
    خب از مورد آخر شروع میکنیم موردی که استرس کمتری داری:
    تمرین ریلکسیشن که گفتم رو انجام بده و درقالب تصویر ذهنی تجسم کن که به مکانهای جدید رفتی ومشغول گشت وگذار هستی وکاملا هم راحت هستی
    اگه تو این مرحله استرس نداشتی سراغ مرحله بعدی برو:اول ریلکسیشن بعد تصویر ذهنی که مثلا تو یه جلسه ای ونظر تو رو میخوان و تو به راحتی نظرتو. میگی.(شرط رفتن به مرحله بعدی اینه که تو این مرحله اصلا استرس نداشته باشی) بعضی از مراحل لازمه که چندین بار به عقب برگرد و ریلکسیشن وتصویر ذهنی رو دوباره کارکنی-پس با حوصله تمرینات رو ادامه بده

    اگه امکانش وجود داشت بعد از اینکه هر مرحله رو استرس زدایی کردی تو  موقعیتهای عملی هم یه تمرین داشته باش تا اینکه کاملا استرست کم بشه

    مراحل بالاتر که استرست شدیده لازمه که تمرین زیاد انجام بدی (مثلا تصویر ذهنی اینکه در خانه تنها هستی واسترس هم نداری)

    نکته:درهر مرحله تمرینی چنانچه دچار استرس شدی تمرین رو متوقف میکنی به مرحله قبل که استرس نداشتی میری ودوباره از نو انجام میدی
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:7#
    فكر كردن به شرايطي كه گفتم،بجز دو سه مورد آخر، برام خيلي سخته،تصورش هم اذيتم ميكنه.
    پاسخ با نقل و قول

  8. ارسال:8#
    خب درسته سخته لازمه اون اینه که شما ریلکسیشن رو مسلط بشی اونوقت پله به پله مواجهه با اون برات راحت تر میشه
    شما از استرسهای ضعیف شروع میکنی تا مراحل بالا مسلما بهتر میتونی تصورش کنی
    انشالا انجامش بده موفق خواهی شد
    پاسخ با نقل و قول

  9. ارسال:9#
    سعيمو ميكنم اما با شناختي كه از خودم دارم،بعيدميدونم اتفاق خاصي بيافته
    قبلا تحت درمان بودم(به يك دليل ديگه)و اين طور روشها جوابگو نبوده
    پاسخ با نقل و قول

  10. ارسال:10#
    تفکرت رو راجع به توانایی خودت تغیر بده
    آره سعی کن ولی با اینم دید که موفق میشی
    من بعد از یک هفته دیگه که این تمرینات رو انجام دادی در خدمت شما هستم
     
    پاسخ با نقل و قول

صفحه‌ها (2): صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •