موز

موز منبعی غنی از پتاسیم و منیزيم است. این 2 ماده شل.کننده طبیعی عضلات و آرامبخش هستند. علاوه بر این موز حاوی ماده.ای به نام آمنیو اسید تریپتوفان است. این ماده كه در مغز به htp 5 تبدیل می.شود باعث افزایش تولید سروتونین و ملاتونین می.شود. این میوه انرژی زیادی هم در بدن تولید می.کند.

ضد افسردگی

ماهی

ماهی منبع غنی از چربی.های امگا 3 و حاوی ویتامین.های گروه b به ویژه. 6b و 12b است. این ویتامین.ها برای مقابله با استرس بسیار مفید هستند. ویتامین 12b یكی از مهم.ترین مكمل.ها برای ساخت سروتونین است و كمبود آن می.تواند باعث افسردگی شود.


تلخ بهتر است

شکلات


ماده شادی.بخش شکلات در دانه کاکائو است. بنابراین برای اینکه جلوی چاقی را بگیرید بهتر است شکلات تلخ مصرف کنید. کاکائو سرشار از تریپوفان است. ماده.ای که به تولید سروتونین منجر می.شود. علاوه بر این شکلات از مقدار هورمون استرس کم كرده و آشفتگی.های بیوشیمیایی مربوط به استرس را متعادل می.کند.

خواب.آور طبیعی

ماست و شیر


اکثر مواد لبنی حاوی ماده.ای به نام تیروسین است. این ماده میزان سروتونین را در مغز افزایش می.دهد. شیر دارای تریپوفان است و سروتونین آزاد می.کند و استرس را كاهش داده و فرد را آرام می.کند. علاوه بر این شیر کلسیم زیادی دارد. ماده.ای که خواب را زیاد می.کند.

شادی گیاهی

کلم بروکلی


این ماده مخصوصا وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می.شود، تاثیر معجزه.آسایی در ایجاد شادی دارد. كلم بروكلی سرشار از ویتامین.های گروه b است كه به كاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی كمك می.كنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحريك.پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می.آید.


خلق.تان را تنظیم کنید

بادام


بادام سرشار از ویتامین b2، ویتامین e، منیزیم و روی است. ویتامین.های b و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند و به همین دلیل می.توانند خلق انسان را تنظیم كنند و استرس را تسكین دهند. بادام می.تواند با برخی از اثرات منفی استرس هم مقابله كند.
منبع: http://forums.funpatogh.com/thread326409.html