کاهش خطر ابتلا به دیابت
کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف میوه هایی مانند بلوبری ، انگور و سیب مطالعات اخیر بر روی ارتباط بین مصرف برخی میوه ها و  خطر ابتلا به دیابت نشان داده است که برخی میوه های خاص ، نه آب میوه آنها ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در بزرگسالان را کاهش می دهند. در این تحقیقات ، محققان رژیم غذایی 187,382 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. مصرف 10 نوع میوه در این تحقیقات بررسی شد که این میوه ها عبارتند از : •    انگور یا کشمش•    هلو ، آلو یا زردآلو•    آلو سیاه•    موز•    طالبی•    سیب یا گلابی•    پرتقال•    گریپ فروت•    توت فرنگی•    بلوبری علاوه بر این میوه ها ، آب میوه هایی مانند سیب ، پرتقال و گریپ فروت نیز مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره تحقیقات ، 6.5 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به دیابت گشتند ، اما محققان دریافتند که مصرف بلوبری ، انگور، کشمش ، سیب یا گلابی به مدت 3 بار در هفته  خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا 7 درصد کاهش می دهد. همچنین بر طبق نتایج این تحقیقات معلوم گشت که مصرف هر چه بیشتر آب میوه موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می گردد.

به طور کل جایگزین کردن آب میوه ها با میوه های کامل ، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. البته توت فرنگی و طالبی استثنا هستند.
بنابراین محققان مصرف بلوبری ، انگور و سیب را برای جلوگیری از ابتلا به دیابت توصیه می کنند. اخبار پزشکی اخیر به تازگی گزارش داده است که خوردن میوه هایی مانند سیب ، گلابی و موز ، می تواند خطر ابتلا به "آنوریسم آئورت شکمی" را نیز کاهش دهد. آنوریسم آئورت عبارت است از یک ناحیه متورم تضعیف شده در آئورت ، آئورت رگ اصلی است که همه بدن را با خون تغذیه می‌کند. به دلیل آن که آئورت تغذیه ‌کننده اصلی بدن است ، آنوریسم پاره شده آن می‌تواند موجب خونریزیی های خطرناک شود.
منبع :http://www.oabab.net