تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




تغذیه درست زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:نرگس
آخرین ارسال:نرگس
پاسخ ها 8

تغذیه درست

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    نرگس آواتار ها
    این تاپیک رو درست کردم تا بیاین بگین از تغذیه درست چی میدونین و خودتون چه کاری برای تغذیه درستتون میکنین
    منتظرم
     
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    aram آواتار ها
    ممنون نرگس جان تاپیک جالبیه واقعا خیلی نیازه که در مورد تغذیه صحیح صحبت بشه تا آگاهی بیشتر بشه.
    من خودم یه دوره تغدیه صحیح رو گذروندم و خوشحال می شم به سوالات دوستان اینجا جواب بدم. با رعایت تغذیه صحیح هم میشه به سلامتی نزدیکتر شد و هم به وزن ایده آل دست پیدا کرد. افرادی که اضافه وزن دارن وزن کم می کنن و افرادی که کمبود وزن دارن به وزن ایده آل خودشون می رسن.
    برای شروع اولا نباید عجله داشته چون عادتهائی که در طی سالیان در ما شکل گرفتن به یکباره نمیشه کنار گذاشته بشن پس به تدریج باید در آنها تغییر ایجاد کرد. دوم اینکه عجله ای برای رسیدن به وزن مطلوب نداشت اولین مسئله ای که باید مد نظر باشه سلامت هست. تا بدن سالم نباشه کم کردن سریع وزن مشکلات جسمی رو جندین برابر می کنه.
    ثانیا باید آب زیادی در حدود 8 لیوان در طی روز مصرف بشه. منکه به شخصه خیلی کم آب مصرف می کردم برای خوردن آب مشکل داشتم و نمی تونستم بیش از 2 یا سه لیوان آب در طی روز بخورم اما چون می خواستم که تغذیه صحیح رو رعایت کنم خودمو رو مجاب می دیدم بالاخره یه راه حل پیدا کردم. شروع کردم آب داغ خوردن دیدم که به راحتی می تونم بخورم و دیگه یواش یواش رسوندم به هشت و یا بیشـتر از 8 لیوان در روز.
    فعلا این موارد رو گفتم و بعدا انشالله بقیخ موارد رو می گم چون می خوام تدریجی بگم تا دوستانی که می خوان اجرا کنن به تدریج این روش رو اجرا کنن. کلا هر کاری که به تدریج اجرا بشه ماندگاری داره اما کاری که با عجله انجام بگیره انسان زود ازش زده میشه.

     
    پاسخ با نقل و قول

  3. ارسال:3#
    نرگس آواتار ها
    ممنونم از جوابت
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:4#
    aram آواتار ها
    ممنوم نرگس جان
    توصیه امروزم اینه که حتما از سه وعده غذائی در طول روز باید  استفاده کرد. صبحانه، نهار و شام. حتی اگه اضافه وزن وجود داره راه حلش حذف یک یا دو وعده غذائی نیست.
    صبحانه مهمترین وعده غذائی روزانه است و زمان مصرفش هم صبح زود باید باشه مثلا تا ساعت 7 صبح تموم شده باشه که متاسفانه الان بعضیا حتی ساعت 9 یا 10 صبحانه می خورن که کاملا اشتباهه. مواد غذائی صبحانه باید دقت بشه همه گرم باشن و از خوردن میوه خام در صبحانه باید پرهیز بشه. از سوپهای حلیم مانند و غلیظ استفاده بشه. کره و عسل همراه با نان استفاده بشه. نان اگه نان جو باشه مناسبتره
    در مورد پنیر که اکثرا در خانواده ها زیاد استفاده می شه حتی الامکان از پنیرهای کهنه استفاده نشه و از پنیر لخته به جای اون استفاده بشه. طرز تهیه آسونی هم داره و به راحتی میشه در خونه تهیه اش کرد. به این ترتیب که به شیر در حال جوشیدن در حدود نصف لیموی ترش، آب لیمو ترش اضافه کنید و شیر لخته می بنده و لخته ها رو در پارچه نازکی جمع کرده و پرس کنین بعد از اینکه آبش کاملا گرفته شد، در آب نمک نگهداری کنین.
    چای و چای شیرین اصلا نباید مصرف بشه. چون چای به خودی خود که مضره و در طی روز هم نباید مصرف بشه و به جاش میشه از چای سبز، انواع دمنوش های گیاهی و چای میوه ای استفاده کرد.
    و هم چنین از قند و شکر نباید استفاده بشه اگر شکر قهوه ای باشه که مناسبه و به جای شکر می شه از شیرین کننده های طبیعی مثل کشمش و مویز، عسل، خرما، شیره انگور یا خرما استفاده کرد.
    می دونم الان شاید برای بعضیها این موارد اجراش غیر ممکن بیاد، اما واقعا از اصول تغذیه صحیح هستن.
    پاسخ با نقل و قول

  5. ارسال:5#
    نرگس آواتار ها
    ممنونم آرام جون البته خوردن میوه های خام که فرمودی یه استثنا داره اونم موز  دقیقا باید صبحانه مهمترین وعده غذایی قبل از ساعت 7 خورده بشه اونم کامل بهتره وعده ناهار بسیار کم حجم وشام هم بسیار سبک باشه دلیل کم حجم بودن ناهار به عملکرد کبد بر میگرده چون در هنگام ظهر کبد بسیار گرم است و ما با غذای اشتباه ممکنه بهش آسیب بزنیم
    پاسخ با نقل و قول

  6. ارسال:6#
    نرگس آواتار ها
    آیا می‌دانید کدام غذاها شکم‌تان را صاف و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر می‌کند؟ همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن می‌شود اما بعد از کرانچ‌های بی‌شمار و دراز و نشست‌های نفس گیر، بعضی وقت‌ها می‌بینید شکم‌تان آنطور که باید سفت نشده و حسابی لج‌تان می‌گیرد شاید مشکل رژیم غذایی‌تان است که تمام زحمات ورزشی‌تان را به باد می‌دهد؟! غذاهایی که می‌خوریم، تاثیر بسیار پررنگی بر ظاهر ما می‌گذارند؛ رژیم گرفتن بدون اطلاع از کالری، سدیم و چربی پنهانی که در هر کدام از آنها ممکن است وجود داشته باشد، مثل پرتاب کردن تیر در تاریکی است اما در ادامه خبرهای خوبی برای‌تان داریم؛ خوردن بعضی غذاهای خاص می‌تواند به صاف شدن شکم شما کمک کند اما آیا شما می‌دانید کدام غذاها شکم‌تان را صاف می‌کنند و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر می‌کند؟ در این مطلب با هر 2 نوع این غذاها آشنا خواهید شد.

    1. ماست پروبیوتیک :
    این صبحانه حاوی باکتری‌هایی است که به کنترل باکتری‌های داخل شکم کمک می‌کند، سیستم گوارش‌تان را منظم نگه داشته و مانع از چاقی شکم می‌شود.

    2. زیتون :
    یکی از اساسی‌ترین جزئیات رژیم مدیترانه‌ای، زیتون است که به کنترل انسولین و قند خون کمک می‌کند و هر دوی این عوامل در صاف شدن شکم نقش اساسی دارند. این خوراکی حاوی چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. و احتمال بروز حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

    3. توت‌فرنگی :
    خوردن توت‌فرنگی می‌تواند به کاهش چربی شکمی کمک کند. همچنین جهش‌های انسولین را که ممکن است باعث بالا رفتن وزن شود، کاهش می‌دهد.

    4. شکلات تلخ :
    تحقیقات نشان داده شکلات تلخی که حاوی07درصد کاکائو یا بیشتر باشد سرشار از فلاونوئیدهای شکم صاف‌کن است که چربی‌سوزی را افزایش داده و شکم را صاف می‌کند،

    5.چربی ترانس :
    چربی‌های ترانس معمولا ماندگاری زیادی در دمای معمولی اتاق دارند و برای تولیدکنندگان صنایع غذایی جذاب هستند چراکه ماندگاری‌شان در قفسه فروشگاه طولانی خواهد بود. این محصولات پیامدهای منفی زیادی برای بدن دارند؛ از افزایش التهاب گرفته تا افزایش کلسترول بد!

    6. بادام‌زمینی :
    بادام‌زمینی فرآوری شده چربی غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای نیست؛ اما این نوع چربی در محصول فرآوری نشده‌اش وجود دارد که باعث لاغر شدن شکم می‌شود.

    7. سس گواکومولی (مخلوط آووکادو، گوجه‌فرنگي، فلفل قرمز و ادويه‌هاي ديگر) :
    آووکادوی موجود در سس دیپ گواکومولی سرشار از چربی‌های خوب است.

    8. پنیر :
    چربی‌های اشباع موجود در این محصول لبنی باعث چاق شدن شکم می‌شود، در کل، چربی‌های اشباع، مثل چربی موجود در پنیر، از سلامت کمتری برخوردار است و می‌تواند باعث افزایش کلسترول و ریسک بیماری قلبی شود.

    9. سس سلسا :
    سدیم موجود در نمک سس سالسا باعث نفخ و ورم می‌شود. به جای نمک بهتر است از جایگزین‌های دیگری برای طعم‌دهندگی به سس سالسای خود استفاده کنید.

    10. بستنی‌ها :
    با اینکه بافت خنک بستنی سبک به نظر می‌رسد، بسیاری از بستنی‌ها با شربت ذرت پر از فروکتوز، شکر و رنگ‌های مصنوعی خوراکی تهیه می‌شوند؛ می‌توانید جای بستنی از انگور یا آلبالوی یخ‌زده لذت ببرید؛ این خوراکی‌ها به اندازه بستنی حس تازگی به شما خواهند داد و قند خون‌تان را هم بالا نمی‌برند!

    11. آب انگور :
    درست است که آب انگور دارای فواید ضد پیری است، اما متاسفانه تاثیری بر لاغری شکم ندارد. آب انگور حاوی فروکتوز زیادی است که توانایی کالری‌سوزی بدن را کاهش می‌دهد؛ پس تصور لاغر شدن با نوشیدن آب انگور کاملا اشتباه است!

    12. سس پستو :
    این سس برای صاف کردن شکم به کار می‌رود، دانه‌های درخت کاج و روغن زیتون هر دو سرشار از اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است که التهاب بدن را کاهش داده و با چربی شکم مبارزه می‌کند. هر دوی این مواد در سس پستو وجود دارد؛

    13. گردو :
    گردو و در کل تمام مغزها، بهترین منابع چربی‌های سالم هستند. اگر در اندازه‌های معقول مصرف شوند، خواص بیشماری دارند.

    14. میوه حاوی ویتامین c :
    ویتامین c به فرایند تولید سریع‌تر چربی در بدن کمک می‌کند همچنین تولید اسیدآمینه‌هایی که مسئول سرعت بخشیدن به چربی‌سوزی در بدن هستند، تحریک می‌کند. ویتامین c، به خصوص اگر حین ورزش استفاده شود به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند. سه‌چهارم لیوان آب پرتقال یا نصف فنجان فلفل قرمز تمام ویتامین c مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند و بروکلی و سیب‌زمینی شیرین هم حاوی مواد ضد‌چربی بسیار زیادی هستند.

     
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:7#
    aram آواتار ها
    ممنون نرگس جان
    در ادامه بحث تغذیه صحیح خوردن به موقع خیلی مهمه. همانطور که صبحانه باید صبح زود قبل از ساعت 7 خورده بشه نهار هم باید نباید از ساعت  یک ظهر به بعد بمونه و شام هم همانطور نباید از ساعت 7 عصر به بعد بمونه و ساعت 10 صبح، 4 بعد از ظهر و 8 شب هم میان وعده ای سبک که می تونه میوه یا بیسکویتی کوچک همراه با نوشیدنی داغ باشه که بیسکویت هم ترجیحا بیسکویت جو باشه بهتره. در میان وعده ها بهتره از مغزها نیز استفاده کرد. ممنتها در مصرف مغزها نیز نباید زیاد روی کرد. روزانه یک عدد گردو، 3 عدد فندق، 7 عدد بادام و 10 عدد پسته کافیه.
    در میان وعده شب بهتره از میوه های آبدار استفاده نشه و اگه میوه ای استفاده میشه به شکل خشک باشه.
    بعد از ساعت 8 شب نباید دیگه غذائی سنگینی مصرف بشه، چون در شب بدن وارد فاز سم زدائی میشه و با مصرف غذای سنگین این چرخه مختل میشه و باعث بروز مشکلاتی در بدن می شه.
     
    پاسخ با نقل و قول

  8. ارسال:8#
    نرگس آواتار ها
    آرام جان خیلی ممنونم
    میوه های خشک:میوه های خشک اثرات درمانی موثر و مفیدی دارند، بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند. مغذی هستند و انرژی لازم را برای بدن تامین می کنند. در حقیقت می توان گفت میوه های خشک مانند یک کپسول طبیعی برای حفظ سلامتی بدن عمل می کنند.هر فردی باید مراقب سلامتی خود باشد. برای داشتن بدنی سالم باید به تغذیه مناسبی داشته باشیم و به مقدار کافی ورزش کنیم.مصرف مواد غذایی طبیعی مانند آجیل و خشکبار ، میوه ها، سبزی ها و غلات در حفظ سلامتی بسیار موثرند.میوه های خشک سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین ها ، املاح و آنزیم ها هستند. به راحتی هضم می شوند و باعث تصفیه خون و پاکسازی معده و روده می گردند. بیماری هایی که در اثر مصرف غذاهای مصنوعی به وجود می آیند، می توانند با مصرف میوه ها بهبود یابند.میوه های خشک و آجیل، هر چند از نظر اندازه کوچک هستند، ولی بسیار مقوی هستند و اثرات درمانی زیادی دارند.میوه ها به دو صورت خشک می شوند:1- به طور طبیعی                     2- با دستگاه، مثل دستگاه خشک کن مواد غذاییکشمش، خرما و آلو خشک نمونه هایی از این ها هستند. سایر میوه هایی که می توان آنها را خشک کرد شامل: سیب، زردآلو، موز، توت، کیوی، انجیر، انبه، هلو، گلابی، آناناس، توت فرنگی، گوجه فرنگی و خرمالو است.میوه های خشک را می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد، بنابراین جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن است، مثل مصرف آلو یا آلبالو خشک در زمستان.خشک کردن میوه، راه مناسبی برای نگهداری آن در خارج از یخچال است، پس نیازی به یخچال نیست.میوه های خشک منبع غنی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس و منگنز هستند.هر 100 گرم میوه خشک تقریباً 250 کالری انرژی و 1 تا 5 گرم پروتئین دارد.در اثر کاهش آب موجود در میوه در طی فرآیند خشک کردن (تقریباً 7 قسمت از 8 قسمت آب آن از بین می رود)، میوه خشک شده طعم بهتری به خود می گیرد. اما باید توجه داشت حرارتی که برای خشک کردن میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حدود زیادی موجب از بین رفتن ویتامین C موجود در میوه می‌شود.به میوه هایی که در خارج از منزل(در صنعت یا مغازه ها) خشک می شوند، ماده ای بنام اکسید سولفور اضافه می کنند که می تواند باعث بروز آسم در افراد حساس به آن شود. برای تثبیت رنگ میوه به آن سولفور می زنند.میوه هایی که به طور طبیعی و بدون افزودن سولفور خشک می شوند (مثل خشک کردن کشمش در سایه یا در مقابل آفتاب) دارای رنگ تیره تری نسبت به میوه تازه هستند، ولی طعم آنها به میوه تازه بیشتر شبیه است.البته تا اندازه ای می توان رنگ بعضی میوه ها را بعد از برش دادن، با افزودن مقدار کمی از یک چاشنی قوی تثبیت کرد؛ مثلاً افزودن مقدار کمی آب لیمو ترش به تکه های بریده شده سیب.میوه‌ تازه بخوریم یا خشک شده؟  علی رغم فواید میوه های خشک، متخصصان معتقدند مهم‌ترین وجه تمایز میوه‌های خشک شده با میوه‌های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است.البته میوه‌های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند.پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت امکان حداقل روزی 2 لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف شود. اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، هر نصف لیوان میوه خشک شده، تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابر است. برای مثال زرد‌آلوی تازه از 86 درصد آب و 104 کالری انرژی تشکیل شده است. اما نیم لیوان زرد‌آلوی خشک شده 76 درصد آب و 212 کالری انرژی دارد.با توجه به افزایش کالری میوه‌های خشک شده، در صورتی که از رژیم لاغری پیروی می‌کنید، مصرف زیاد آنها توصیه نمی‌شود.پزشکان خاطر نشان می‌کنند که میوه‌های خشک باید در کنار میوه‌های تازه مصرف شوند و به هیچ وجه نمی‌توان میوه خشک را جایگزین میوه تازه کرد.لذا برای داشتن بدنی سالم و نیرومند، همیشه به مقدار کافی میوه تازه و خشک بخورید.
    پاسخ با نقل و قول

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •