تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




30 ثانیه ی مرگبار...... زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:کاربر
آخرین ارسال:پیــمان
پاسخ ها 8

30 ثانیه ی مرگبار......

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    سلام
    خیلی خلاصه میگم و بی مقدمه

    ویرایش توسط کاربر : 2014_02_02 در ساعت 14:27
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    maryam.azadeh آواتار ها
    سلام
    حالت بختک معمولا اینطور هست که حس میکنین کسی روی سینه شما نشسته. گاهی وقتا صدای نفس های اون شخص رو هم میشنوین. چنین شخصی موهوم هست و واقعیت نداره. وقوع بختک علل گوناگونی داره و حدود 75 درصد مردم حداقل یکبار توی عمرشون تجربه اش کردن. مهم ترین علت هاش استرس و اضطراب، بهم خوردن ساعت خواب و بیداری و ضعف جسمانی هستن.
    اما حالتی که شما توصیفش رو میکنین یه مقدار با بختک متفاوت هست. اصولا چندین نوع اختلال توی خواب میتونن اتفاق بیافتن و حالتی که شما دارین جزو اختلال های معروف و شاید همه گیر باشه. یعنی خیلی ها تجربه اش کردن. ایا توی این چند ثانیه، شخصی رو هم در کنارتون میبینین؟ یا یک شی که وجود خارجی نداره؟ نور؟ ایا حس مثلا وزش باد رو روی صورت تون دارین؟
    اگه فقط یه صدایی توی گوش شما شنیده میشه و بدن تون قفل میکنه، این یه وضعیت بد هست که واقعا ازار دهنده هست ولی خیلی ها تجربه اش کردن. یکی از عمده ترین دلایل اش، ضعف جسمانی و کمبود ویتامین و املاح مفید هست.
    پیشنهادم اینه که تحت نظر پزشک، مصرف کلسیم دی و ویتامین ب کمپلکس رو شروع کنین( البته حتما حتما به تجویز پزشک باشه چون بر خلاف تصور عموم، مصرف ویتامین ها و مکمل ها هم اگه سرخود انجام بشه میتونه خطرافرین باشه).
    یه مدت به لحاظ جسمی خودتونو تقویت کنین. قبل از خواب یه لباس گشاد و راحت بپوشین، اتاق رو برای خواب تون تاریک کنین، پیش از خواب تون از خوندن کتاب های ترسناک یا دیدن فیلم های ترسناک و جنایی خودداری کنین.
    به مدت یکی دو ماه این رویه رو پیش بگیرین. به احتمال زیاد مشکل تون حل میشه.
    پاسخ با نقل و قول

  3. ارسال:3#
    maryam.azadeh آواتار ها
    این حالت تون همونجور که گفتم و با توجه به توضیحات تون خیلی شبیه بختک هست ولی بختک نیست.
    خوبه که قلق اش رو دارین و انرژی اضافی صرف نمیکنین.
    روی حساب اینکه تجربه های مشابه شو داشتم و دارم علت اصلی این حالت ها، ضعف جسمی هست. ما روزانه یه مقدار مواد غذایی مصرف میکنیم ولی ممکنه این مواد غذایی حاوی مواد مغذی نباشن یا اینکه درصد مواد مغذی شون خیلی کم باشه. مواد مغذی مثل ویتامین ها، کلسیم، فسفر و............
    البته نسبت مصرف کربوهیدرات و چربی هم مهم هست. مغز ما 99 درصد از کربوهیدرات استفاده میکنه. 
    همونطور که گفتم روی تغذیه تون کار کنین و با تجویز دکتر، قرص های ویتامین مصرف کنین.
    اما اگه بعد از یه مدت تغییر چندانی حاصل نشد بهتره که تست تشخیصی هم بدین( مثلا نوار مغزی یا ام آر ای).
    به طور جدی از استرس و اضطراب پرهیز کنین و عوامل استرس زا رو از زندگی تون حذف کنین.
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:4#
    طباطبایی آواتار ها
    سلام
    خوب هستید ؟
    با توجه به توضیحات مریم خانم (و تشکر از ایشون بابت این توضیحات)، آیا در این مدت روابطتون با همسرتون نسبت به قبل دچار تغییر نشده ؟
     
    پاسخ با نقل و قول

  5. ارسال:5#
    سلام

    شما بنوعی اختلال خواب دچار شدین که اولین علامتش همین ترس هست.  شما اصلا نگران نباش ...30 ثانیه مرگبار، اصلا مرگبار نیست فقط مغز انتقال سیگنال‌های عصبی بسوی عضلات اسکلتی چند ثانیه متوقف میکنه .. همین!


    در فلج خواب معمولا یک یا چند مشخصهٔ زیر وجود داره:

    1- عدم توانایی در صحبت کردن، حرکت دادن بدن، دست و پا و معمولا عدم توانایی در بازکردن پلک چشم.
    2 - احساس ترس و حتی توهمات شنیداری (مثل قدم‌هایی که نزدیک می‌شوند، یا زمزمه در گوش)، دیداری، لمسی، خفگی، سنگینی روی قفسهٔ سینه و... که به اونا توهمات خواب یا Hypnagogic Hallucinations می‌گن


    چند توصیه:

    1 - بطور طاق باز و رو به پشت خوابیدن بیشتر فلج خواب میاره
    ۲- نداشتن برنامهٔ خواب منظم و محرومیت از خواب
    ۳-  افزایش استرس و اضطراب
    ۴-  تغییرات ناگهانی در سبک و یا محیط زندگی
    ۵-  مصرف قرص‌های خواب آور و آنتی هیستامین ها

    .


     

     
    پاسخ با نقل و قول

  6. ارسال:6#
    سلام

    نه عزیزم ... خیالت راحت آرامش که داشته باشی همه چیز حله
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:7#
    maryam.azadeh آواتار ها
    اگه مدت طولانی داروهای تجویز شده رو مصرف کردین و نتیجه ندیدین میتونین از پزشک تون بخواین داروها رو تغییر بده. الان بیشترین تمرکزتونو بر همون مصرف ویتامین ها بزارین که البته همون ها هم بایستی تحت نظر پزشک مصرف بشن.
    سحر خانم هم اطلاعات جالبی دادن. شما نگران نباشین این وضعیت شما خطر جانی نداره ولی خب اذیت کننده هست.
    تا میتونین دنبال ارامش باشین. بعضی روزها که وقت تون بازتره برین داخل طبیعت. دیدن رنگ سبز، خودش ارامش ایجاد میکنه. اهنگ های ملایم گوش بدین. قبل از خوابیدن به چیزهای مثبت فکر کنین و.......
    پاسخ با نقل و قول

  8. ارسال:8#
    سلام
    ضمن تایید نظر دوستان، از نظر طب سنتی، افراد سوداوی مزاج یا همون طبیعت سرد و خشک، بیشتر به این وضعیت دچار می شن
    شاید اگر طبیعت بدنتون رو متعادل کنین، کمتر دچار این حالت بشین
    خصوصیات این افراد اینه که
    بیشتر اوقات دچار نگرانی و دو دلی و وسواس در تصمیم گیریها می شوند، افراد لجباز هستند و در تصمیمات خود بسیار پایدار و ثابت قدم هستند. خیلی اهل فکر وخیال هستند. خود خور و درون گرا وکم انرژی هستند. مستعد افسردگی و وسواس اند.
    حرکاتشان از حالات آرام و کند تا معمولی متغیر است با احتیاط و دقت صحبت می کنند در نتیجه کلامشان سریع و بلند نیست، زود سیر شده اما سریعاً گرسنه می شوند، قدرت هاضمه بالایی ندارند.
    افراد سوداوی مزاج افرادی خشک، کم معاشرت، تابع مقررات، فنی، دقیق، حسابگر، دور اندیش و اغلب سمج هستند
    •    لاغری وخشکی وسفتی پوست
    •    دو نیم شدن انتهای موهای سر (موخوره)
    •    سوزش سر دل
    •    اشتهای کاذب(گرسنگی زودرس)
    •    سیاه وتیره شدن رنگ پوست بخصوص تیرگی زیر چشم
    •    فکر وخیال زیاد (وسواس)
    •    خواب سبک و پریدن مکرر از خواب
    •    اضطراب و تشویش خاطر (افسردگی)
    •    سیری زود رس
    و ...

    شاید تمام این علائم در شما وجود نداشته باشه، اما اگر اکثر اونها در شما دیده می شه، نشناه غلبه مزاج سودا هست.

    توصیه هایی برای آرامش در خواب:
    استفاده از گل کوهی و گل راعی
    یک قاشق غذاخوری سرخالی در یک لیوان آبجوش به مدت 5 دقیقه دم بکشد و پس از صاف کردن با عسل گیاه آویشن یا اگر موجود نبود با نبات مخلوط شود و مصرف بشه.
    از این دو گیاه به دلخواه در روز یک لیوان مصرف شود. یعنی مثلا یک روز گل کوهی، یک روز دیگر گل راعی.

    دستور دیگه هم که خیلی تاثیرش خوبه، برای کم کردن استرس و حتی برای آرامش شب امتحان خیلی توصیه شده.
    یک قاشق چای خوری گیاه افتیمون و یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس در یک لیوان آبجوش به همان مدت 5 الی 10 دقیقه دم بکشد و مصرف کنید. حتما شب استفاده کنید چون گفته شده خواب آور هست.
    پاسخ با نقل و قول

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •