5 عادت غذایی آسیب رسان به پوست
5 عادت غذایی اشتباه که به پوست آسیب می رسانند. مطالعات اخیر نشان داده است که رژیم غذایی خاصی برای پوست سالم وجود دارد و برخی از غذاها و عادات غذایی خاص احتمال بروز آکنه ، چین و چروک ، سوزش ، سرطان پوست و غیره را افزایش می دهند. در ادامه به بررسی 5 دسته ماده غذایی می پردازیم که برای پوست مضر هستند. 1. مصرف زیاد کربوهیدرات های توخالی محققان ارتباطی بین آکنه و رژیم های غذایی با بار گلیسمیک بالا (قند خون بالا) پیدا کرده اند. به عبارت دیگر ، رژیم های غذایی مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها مانند نان ، آبنبات ، ماکارونی ، نوشابه و آب میوه موجب افزایش سطح قند خون و ترشح هورمون هایی می گردند که به نوبه خود منجر به تحریک تولید چربی پوست و ریزش سریع تر سلول های پوستی می شوند که موجب گرفتگی منافذ پوستی هستند. شواهد نشان داده است که رژیم غذایی مملو از قند ، با آسیب رساندن به کلاژن و الاستین (بافت های همبندی که پوست را محکم و انعطاف پذیر نگه می دارند) ، موجب به وجود آمدن چین و چروک و پیری زودرس می شود. بنابراین اگر مستعد آکنه هستید و یا نگران چین و چروک های صورتتان هستید ، کربوهیدرات فرآوری شده را با پروتئین ، سبزیجات و غلات سبوس دار، که موجب افزایش قند خون نمی شوند ، جایگزین کنید. 2. مصرف بیش از حد نمک آیا همیشه ، حتی پس از ساعت ها خواب نیز خسته به نظر می رسید؟ اگر دور چشم هایتان مدام تیره رنگ است ، مراقب میزان نمک مصرفی خود باشید. در بسیاری از موارد ، رنگ پوست به خاطر سایه ای که پلک های پف کرده و کیسه های زیر چشم بر روی صورتتان می اندازند ، تغییر می کند. این موضوع به احتمال زیاد ناشی از حفظ آب توسط بدنتان به خاطر مصرف پیتزا و یا بیکن است. در واقع ، یک رژیم غذایی پر از نمک موجب تورم کل صورتتان و انگشت هایتان می شود. بعلاوه ، نمک ید دار به ایجاد جوش مرتبط است که این خود دلیل خوبی برای اجتناب از مصرف نمک است. 3. مصرف مشروبات الکلی مشروبات الکلی برای بدن هیچ فایده ای ندارند و برای پوست صورت نیز بسیار مضر هستند. مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی موجب کم آبی بدن می شود که می تواند منجر به ایجاد چین و چروک ، تیرگی و خشکی پوست شود. کم آبی ممکن است موجب تشدید بیماری های پوستی مانند آکنه، روزاسه، اگزما و پسوریازیس نیز گردد. در برخی افراد ، الکل موجب اتساع رگ های خونی کوچک در نزدیکی سطح پوست و در نتیجه قرمز شدن صورت فرد می گردد. الکل ، بدن را از ویتامین A که در جوان سازی و نوسازی پوست نقش اساسی دارد ، محروم می سازد. بر طبق تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، زنان روزانه مجاز به مصرف تنها یک نوشابه الکی و مردان مجاز به مصرف 2 نوشابه الکی هستند. 4. حذف چربی های سالم از رژیم غذایی اگر مایل به کاهش وزن و یا پیروی از رژیم غذایی سالم هستید ، چربی های خوب را از رژیم غذایی تان حذف نکنید. پوست برای حفظ آب ، نیازمند اسیدهای چرب ضروری است. بدن قادر به تولید این اسیدها نیست. چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، موجود در روغن زیتون ، گردو، سویا و ماهی های چرب مانند سالمون ، به جلوگیری از چین و چروک ، التهاب ، خشکی پوست و آکنه کمک اساسی می نمایند. روغن زیتون که جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است ، حاوی اسید اولئیک است که موجب هیدراته کردن پوست ، محافظت در برابر سرطان پوست و افزایش جذب امگا3  و سایر مواد مغذی می گردد. به غیر از روغن زیتون ، از دیگر منابع اسید اولئیک می توان به آووکادو و آجیل هایی مانند بادام و ماکادمیا (فندق استرالیایی) اشاره کرد. 5. مصرف بیش از حد لبنیات
در سال های اخیر، یک سری از مطالعات نشان داده اند که مصرف محصولات لبنی ، به ویژه شیر ، می تواند موجب ایجاد کک و مک و جوش های سر سفید و یا سر سیاه در افراد مستعد به آکنه شود. محققان بر این باورند که هورمون هایی که به طور طبیعی در شیر وجود دارند ، باعث تحریک تولید سبوم و سلولهای پوستی ای می گردند که موجب گرفتگی منافذ پوستی می شوند. البته برخی از کارشناسان این نظریه را مورد انتقاد قرار داده اند. با این حال، اگر در حال مبارزه با آکنه های هورمونی در ناحیه چانه و یا در امتداد خط فک هستید ، می توانید حذف مواد لبنی از رژیم غذایی تان را امتحان کنید.
منیع ؟http://www.oabab.net