تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:sajad98
آخرین ارسال:موج آبی
پاسخ ها 23

صفحه‌ها (3): صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:11#
    lale آواتار ها
    سلام منم فکر میکنم رفتار شما مربوط به وسواس هست .دقت کنین بینین بغیر این دو رفتار رفتار های دیگری هم دارین که مربوط به وسواس باشه؟
    هرگز با کسی که دوستش داری قهر نکن"
    چون اون وقت"
    بی تو زندگی کردن رو یاد می گیره!!!
    پاسخ با نقل و قول

  2. فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع  سپاس شده توسط sajad98

  3. ارسال:12#
    sajad98 آواتار ها
    ممنون از جوابتون.
    آره من خیلی از این رفتارا دارم.مثلا باید حتما وقتی در رو قفل میکنم دست بزنم ببینم قفل شده یا نه.
    خیلی چیزای دیگه هم هست ولی یادم نیست الان.
    انسانهای بزرگ قیـافه ای بزرگ ندارند
    انسانهای بزرگ روحـی بزرگ دارند

    بـزرگ باشیــــم ....
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:13#
    lale آواتار ها
    الان دیگه به جرات میشه گفت مشکل شما وسواسه.من با نظر ایرانی بوی مخالفم چراکه وسواس چیزی نیس که نادیده گرفته شه چون اگه به روانپزشک مراجعه نشه شدید تر میشه...منم مشکل شمارو دارم والان تحت درمانم...وراضی هستم...وقت رو تلف نکنید چون من کمترکسی دیدم که وسواس فکری رو باگفتاردرمانی حل کنه
    هرگز با کسی که دوستش داری قهر نکن"
    چون اون وقت"
    بی تو زندگی کردن رو یاد می گیره!!!
    پاسخ با نقل و قول

  5. فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع  سپاس شده توسط iraniboy,sajad98,کوثر حبیبی

  6. ارسال:14#
    sajad98 آواتار ها
    ممنون از جوابتون.
    پس در مورد حالتی که وقتی کتابی میخونم بهم دست میده چیکار کنم؟
    به خاطر این بیش از حد کنکاش کردن تو رفتارا و حرفای دیگران چیکار کنم؟
    انسانهای بزرگ قیـافه ای بزرگ ندارند
    انسانهای بزرگ روحـی بزرگ دارند

    بـزرگ باشیــــم ....
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:15#
    موج آبی آواتار ها
    راجع به همه چیز زیاد فکر میکنید بیشتر توضیح بدید از کی شروع شده کی متوجه شدید چند سالتونه رشته و تحصیلاتتون چیه؟ شغلتون چیه آیا کارتون رو دوس دارید یا بااجباره؟
    در سجده هنوز با تو سرسنگینیم
    دلبسته ی این زندگی رنگینیم
    دیوار وضوخانه پر از آیینه است
    این است که در نماز هم خودبینیم
    پاسخ با نقل و قول

  8. ارسال:16#
    sajad98 آواتار ها
    ممنون از جوابتون.
    من کلا توی همه موارد زیاد فکر میکنم.یعنی نمیدونم شاید زیاد دقت میکنم اینجوریم.ولی راستش خودم از اینکه زود همه چیزو یاد میگیرم بدم نمیاد ولی از اینکه اینقدر با خودم تکرارشون میکنم اذیت میشم.این فقط در مورد درسم نیست در مورد همه چیز اینجوریم.در مورد کتاب که نوشتم چه حالتی بهم دست میده.برا همین اصلا مت کتاب نمیرم.چون خیلی بعدا اذیت میشم.در مورد رفتارای خودم و حرفای دیگرانم خیلی فکر میکنم.یعنی الان که 3 4 ماهه از حرف زدن با اون نفر میگذره ولی تمااام حرفاشو یادمه و هی با خودم تکرارشون میکنم خوب این اذیتم میکنه.
    من این وسواسو از وقتی متوجهش شدم که گلای قالیو با دستم دنبال میکردم.این تموم شده بود ولی وقتی که وارد دانشگاه شدم و رشته زبانو انتخاب کردم این مشکل دوباره شروع شد.تازگیا هر کسی که هر چیز میگه من توی هوا با انگشتم مینویسمش.اینم خیلی اذیتم میکنه.
    من 22 سالمه و رشتمم مترجمی زبان انگلیسیه.
    کارمم ترجمس که اینترنتیه.یعنی فایلا رو میگیرم ترجمه میکنم و میفرستم براشون یعنی همیشه پای کامپیوترم.کارم خوبه یعنی از روی اجبار نیست ولی نمیدونم که چرا زورم میاد کار کنم.
    ممنون
    انسانهای بزرگ قیـافه ای بزرگ ندارند
    انسانهای بزرگ روحـی بزرگ دارند

    بـزرگ باشیــــم ....
    پاسخ با نقل و قول

  9. ارسال:17#
    موج آبی آواتار ها
    این مشکلتون باعث کند شدنتون هم شده یعنی یه کار ده دقیقه ای رو نیم ساعت طول میدید؟
    در سجده هنوز با تو سرسنگینیم
    دلبسته ی این زندگی رنگینیم
    دیوار وضوخانه پر از آیینه است
    این است که در نماز هم خودبینیم
    پاسخ با نقل و قول

  10. فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع  سپاس شده توسط sajad98

  11. ارسال:18#
    sajad98 آواتار ها
    نه اینجوری نیستم.در مورد درس خوندن آره ولی در مورد کارای دیگه نه.زود میخوام سر و ته همه چیزو هم بیارم.
    انسانهای بزرگ قیـافه ای بزرگ ندارند
    انسانهای بزرگ روحـی بزرگ دارند

    بـزرگ باشیــــم ....
    پاسخ با نقل و قول

  12. ارسال:19#
    موج آبی آواتار ها
    فکر کردن خیلی خوبه ولی هرچیزی زیادش دردسر سازه من فن توقف فکر رو پیشنهاد میکنم و اگر سوالی داشتید و چیز بیشتری خواستید توضیح بدید ادامه خواهیم داد
    فن توقف فکر
    اختلال ترس و نشانه های اضطراب که اغلب با آن همراه است، همواره می تواند وارد زندگی شود. وقتی حملات ترس یا نگرانی اتفاق می افتند، نشانه های جسمانی معمولاً ترس و دست پاچگی و سردرگمی می‌باشند. این به نوبه خود منجر به تمرکز بر روی نگرانی و شک و تردید می‌شود. ممکن است شما ندانید که در میان این نشانه ها چه کاری می توانید انجام دهید یا اینکه ممکن است شما متقاعد شده باشید که از بعضی فعالیت های خاص به طور کامل دوری کنید. در این حالت ممکن است شما در زیر باری از نگرانی ها و افکار و احساسات منفی غرق شده باشید و در طول روز تمام فکر شما را به خود مشغول کرده باشند.

    بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که افکار شما، احساسات و رفتار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به عنوان نمونه اگر فکر شما بر روی نگرانی یا شک متمرکز شده باشد، احتمالاً احساس ناتوانی، اضطراب و یا عدم اعتماد به نفس در شما به وجود می‌آید. بنابراین رفتار شما آینه تفکرات شماست. از امتحان چیزهای جدید اجتناب می کنید و یا در فعالیت هایی که از آنها قبلاً یک بار لذت برده اید شرکت نمی کنید. البته این بدان معنا نیست که در پشت علائم نگرانی شما تنها افکار شما قرار گرفته اند، عوامل زیست محیطی، محیطی و عواملی دیگری هم می توانند در این نگرانی سهیم باشند.

    تکنیک توقف فکر چیست؟
    یک روش سریع و موثر که می تواند در رهایی از افکار منفی و نگرانی ها به شما کمک کند تکنیک توقف فکر نامیده می‌ شود. اساس این روش اینست که زمانی که افکار منفی تکرار شونده، غیر ضروری و تحرف کننده را تجربه می کنید آگاهانه به آنها فرمان "ایست" دهید و بعد از آن افکار منفی را با یک چیز مثبت تر و واقعی تر جایگزین کنید.

    چرا تکنیک توقف فکر کارایی دارد؟

    اساس اینکه چرا تکنیک توقف فکر کارایی دارد بسیار ساده است. قطع افکار مزاحم و غیر ضروری با دستور "ایست" به عنوان یک یادآوری و وسیله ای برای منحرف کردن افکار مزاحم استفاده می‌شود. اختلال هراس و افکار وسواسی تمایل به تکرار و تکرار در ذهن دارند و اگر جلوی آنها گرفته نشود به صورت خودکار و مکرر اتفاق می افتند. هنگامی که از تکنیک توقف فکر استفاده می‌کنید از زنجیره افکار ناسالم آگاه می شوید و از توجه شما به عادات فکری مخرب و تکراری کاسته می‌شود.
    استفاده از این تکنیک باعث می‌شود احساس کنید که بر افکارخود کنترل دارید و هنگامی که با اظهارات مثبت و اطمیانان بخش ادامه پیدا کند شما در حال شکستن عادت افکار منفی و تقویت اعتماد به نفس هستید.

    تمرین

    درجه سختی: بسیار آسان!
    زمان مورد نیاز: 15 دقیقه، چندین بار در روز



    دستورالعمل:

    1- شناسایی افکار تنش زا
    با شناسایی افکار آزاردهنده و غیر ضروری خود شروع کنید. افکاری که باعث ایجاد ناراحتی برای شما می شوند را بنویسید و یکی از آنها را که تمایل دارید بر روی آن کار کنید انتخاب کنید.


    2- جایگزینی با افکار مثبت
    در کنار افکار تنش زای خود جملات مثبت و تصدیق کننده بنویسید. به عنوان مثال می توانید تفکر تنش زای "من خیلی دلواپس هستم، اگر رفتن به کنسرت را قبول کنم، حتماً ترس و اضطراب من شروع می شود" را با عبارت:

    من قبلاًهم در موقعیت های استرس زا بوده ام و به خوبی از پس آنها برآمده ام.
    من مطمئن هستم که می توانم با استفاده از تکنیک های آرام سازی که الان یاد گرفتم نگرانی و اضطراب خودم را کنترل کنم.
    من می دانم که درمان های من به خوبی جوابگو هستند و مرا از حملات ترس و اضطراب رها خواهد ساخت.
    من به کنسرت می روم و اوقات خوشی را خواهم داشت.


    3- تکرار و جایگزین کنید
    چشمانتان را ببندید و به تفکر تنش زای خود فکر کنید. سعی کنید خود را در موقعیتی که در مورد آن فکر می کنید تصور کنید. به مدت سه دقیقه آن را در ذهن خود تکرار کنید و هر دفعه بر سر آن فریاد بزنید "بایست! (متوقف شو)" (احتمالاً ترجیح می دهید این تمرین را در خلوت انجام دهید.). اجازه دهید فکر شما استراحت کند و یک دقیقه آن را خالی کنید. اگر دوباره فکر سرزده به ذهن تان خطور کرد دوباره فریاد بزنید "بایست". جملات مثبت و تصدیق کننده مرحله 2 را با صدای بلند تکرار کنید. این تکرار را به مدت دو دقیقه انجام دهید. سعی کنید موفقیت خود در این تمرین را در موقعیت های تنش زا که با آن روبرو می شوید تکرار کنید و از پیشرفت خود لذت ببرید.


    4- ملاحظات مهم
    برای اینکه تکنیک توقف فکر موثر باشد احتیاج دارید که چندین بار در طول روز و چندین روز آن را تمرین کنید. در روزهای ابتدایی این تمرین افکار منفی تمایل دارند که دوباره برگردند. اما به هر حال به مرور از بین خواهند رفت.

    اگر گفتن "بایست" به تنهایی نتوانست جلوی افکارتان را بگیرد، یا در محیط های عمومی نتوانستید از آن استفاده کنید به دنبال راه حل های جایگزینی برای آن باشید:

    می توانید زمانی که افکار مزاحم به ذهن شما می آیند با ناخن پوست دستتان را بخراشانید.

    یک روش پر طرفدار اینست که یک نوار لاستیکی به دور مچ دستتان ببندید و در هنگام هجوم افکار منفی کش را بکشید تا به دستتان برخورد کند.

    یک روش کاملاً کارا اینست که تکنیک تنفس عمیق را با توقف فکر همراه کرد. با توجه به اینکه تنفس عمیق در آرامش و کاهش استرس بسیار کمک کننده است می توان از آن بهره گرفت.

    زمانی که افکار منفی به ذهنتان آمد و به آنها فرمان ایست دادید و یا کش لاستیکی را کشیدید سعی کنید به طور عمیق نفس بکشید .طوری که بالا و پایین رفتن قفسه سینه خود را ببینید و شروع به شمردن نفس های خود کنید. دم اول را با یک بشمارید و بازدم را با دو و به این ترتیب تا شماره چهار بشمارید و سپس دوباره از یک شروع کنید. و این کار را تا رسیدن به آرامش کامل تکرار کنید.
    در سجده هنوز با تو سرسنگینیم
    دلبسته ی این زندگی رنگینیم
    دیوار وضوخانه پر از آیینه است
    این است که در نماز هم خودبینیم
    پاسخ با نقل و قول

  13. فکر کردن بیش از اندازه به یه موضوع  سپاس شده توسط sajad98

  14. ارسال:20#
    sajad98 آواتار ها
    ممنون نرگس خانم.
    برا اون حالتی که موقع کتاب خوندن بهم دست میده چیکار کنم؟
    انسانهای بزرگ قیـافه ای بزرگ ندارند
    انسانهای بزرگ روحـی بزرگ دارند

    بـزرگ باشیــــم ....
    پاسخ با نقل و قول

صفحه‌ها (3): صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •