تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




شناخت مختصری از علم منطق زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:سید علی میرسعیدی
آخرین ارسال:سید علی میرسعیدی
پاسخ ها 36

صفحه‌ها (4): صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

شناخت مختصری از علم منطق

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:11#
    elnaz.t آواتار ها
    نظرلطفتونه مرسی
    خب من دوست دارم درمورداین مواردی که گفتیدبیشتربدونم ممنون میشم
    دلیل تنهاییم راتازه فهمیدم!
    وقتی محبت کردم وتنهاشدم
    وقتی دوست داشتم وتنهاماندم
    دانستم بایدتنهاشدوتنهاماندتا\"خدا\"رافهمید...

    پاسخ با نقل و قول

  2. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط A@92,elnazi

  3. ارسال:12#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    سلام آقای میر سعیدی
    میخواستم بدونم که این مطالب فقط به صورت درس بیان میشه و ما فقط مطالبی رو یاد میگیریم یا درمورد اصولش بحث هم میشه ؟
    اصول منطق رو به صورت کاربردی پیش میبرید یا تئوری؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  4. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  5. ارسال:13#
    سلام
    نمیدونم. هر طوری که مد نظر شما و الناز خانومه پیش میریم ایشالا.
    اگر میخواین هم میتونم کتاب معرفی کنم تا تهیه کنید و روی اون کار کنیم.
    ویرایش توسط سید علی میرسعیدی : 2014_03_16 در ساعت 18:14
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  6. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi

  7. ارسال:14#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    سلام

    اگه لطف کنید این مبحث رو به صورت کاربردی پیش ببرید خیلی ممنون میشم.

    یه سوال دیگه شما فقط در مورد منطق مطالبی رو ارائه میدید یا در مورد فلسفه هم بحث میشه؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  8. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  9. ارسال:15#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    مبحث استدلال رو باز کردین در مورد هر قسم توضیحی هم میدین ؟
    الان کلاس شروع شده؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  10. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  11. ارسال:16#
    سلام
    چشم. سعی می کنم به صورت کاربردی باشه
    شرمنده هستم ولی فعلا اطلاعاتم به فلسفه تجاوز نمی کنه. البته منطق پیش نیاز اصلی فلسفست
    بله. تا حد توان مبحث استدلال رو پیش میریم ایشالا
    البته کلاس که نیست و من هم شأنیت استاد رو ندارم ولی بله.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  12. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi

  13. ارسال:17#
    niloofarabi آواتار ها
    سلام

    من منطق دبیرستان رو خوندم فقط اونو 20 می گرفتم. ولی شما منطق پیشرفته دارید میگن
    منم استفاده میکنم از مباحث. ممنون.
    پاسخ با نقل و قول

  14. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  15. ارسال:18#
    سلام
    خیلی خوبه که حداقل هایی رو از منطق میدونید و این واقعا واسه هر انسانی بلکه شیعیان نیازه.
    قابل توجه شما و بقیه عزیزان، امروز با استاد منطقم صحبت کردم، ایشون گفتن که چون این مبحث رو نمیشه خیلی کامل و پیشرفته توی سایت ادامه داد، بهتره دو مبحث مهم و مورد استفاده در تمام زمان ها و مکان ها است به نام مغالطه و جدل، رو ادامه دهیم که مبحث مغالطه باز به مراتب از جدل مهم تره و هر دوتاش توی اقسام استدلال غیر مباشره. لذا از مغالطه شروع می کنیم.
    اگر نظری هست بفرمایید.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  16. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi,ایزدی

  17. ارسال:19#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    سلام
    من موافقم عالیه
    میشه فرق مغالطه و جدل رو بفرمایید؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  18. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  19. ارسال:20#
    مغالطه: صنعت و حرفه ای است که افاده تصدیق جازم میکند (مخاطب مطلب را به طور خیلی کامل و حتمی قبول می کند)، ولی این مطلب پذیرفته شده ولقعی نیست و به کلامی دیگر دروغه؛ اما مخاطب آونو را به راحتی باور میکنه. لذا نیازه که این حرفه رو به خوبی بشناسیم تا از به اشتباه افتادن به دست مغالط در امان باشیم.

    جدل: صنعت و حرفه ای است که افاده تصدیق جازم میکند این که مطلوب به طور حقیقی و صادق باشد در آن اعتباری ندارد، بلکه اعتبار در این صنعت فقط اعتراف و تسلیم شدن طرف مقابل نسبت به یک قضیه و موضوع است.
    این هم آیه شریفه که پیامبر (ص) را به سه صنعت برهان، خطابه و جدل دعوت می کند:
    ((و ادع الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة و جادلهم بالتی هی احسن)) سوره مبارکه النحل آیه ۱۲۵
    حکمت همان برهان، موعظه حسنه همان خطابه و (جادلهم بالتی هی احسن) هم بیان کننده آداب جدل است که باید به طور سالم و نیکو انجام گیرد؛ نه با دعوا و توهین.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  20. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi,کوثر حبیبی,ایزدی

صفحه‌ها (4): صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •