تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




شناخت مختصری از علم منطق زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:سید علی میرسعیدی
آخرین ارسال:سید علی میرسعیدی
پاسخ ها 36

صفحه‌ها (4): صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

شناخت مختصری از علم منطق

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:21#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    آیا این درسته که بگیم در مغالطه با استناد به موارد ثابت شده ، نتیجه ی اشتباه و باطلی رو استنتاج میکنند؟

    و برای رهایی از این اشتباه و شناسایی مغالطه ، باید با نحوه ی کنار هم گذاشتن موضوع ها آشنا باشیم؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  2. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi

  3. ارسال:22#
    بله میتوان گفت که ر مغالطه با استناد به موارد ثابت شده ، نتیجه ی اشتباه و باطلی بدست میاد.

    آره، درستش هم همینه که اگه بخوایم از اشتباه در امان باشیم باید با قوانین این صنعت آشنا باشیم و البته بعد از تمرین زیاد این حالت حاصل می شود. چون در منطق علم بلا عمل فایده ای ندارد.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  4. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi

  5. ارسال:23#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    چون در منطق علم بلا عمل فایده ای ندارد.[/quote]

    چه عالی!!!!!!!!!!
    این همونی هست که من میخوام


    آقای میر سعیدی سرعتمون کم نیست؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  6. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi

  7. ارسال:24#
    راستش چرا.
    راستی شرمنده که بضی تایپیک هام بد میاد.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  8. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi

  9. ارسال:25#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    دشمنتون شرمنده
    فعلا چیزی بد نیومده

    چرا؟(سرعت پایینه) ،مشکلی هست؟
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  10. ارسال:26#
    سرعت که نسبتا خوبه ولی من توی سایت های متفاوت بودم لذا دیر میشد ولی حالا آمادم.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  11. ارسال:27#
    کوثر حبیبی آواتار ها
    خب پس موارد کاربردی رو لطفا بفرمایید ممنون
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و هرگز در زمین به کبر و ناز راه مرو( و غرور و نخوت مفروش) که به نیرو زمین را نتوانی شکافت و به کوه در سربلندی نخواهی رسید.


    آیه ی 37 سوره ی اسراء
    پاسخ با نقل و قول

  12. ارسال:28#
    سرعت که نسبتا خوبه ولی من توی سایت های متفاوت بودم لذا دیر میشد ولی حالا آمادم.
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  13. ارسال:29#
    تعریف مغالطه رو کردیم و حالا می خوام که موضوعش رو بیان کنم.

    موضوع مغالطه: موضوع مغالطه منحصر به مبحث خاصی نیس و دامنه ی گسترده ای داره مثل: مسائل عقلی و غیر عقلی، فرهنگی، سیاسی، احتماعی و ...

    فایده فراگیری مغالطه:
    1. در مقام استدلال با دانستن مواضع غلط، خودمون رو از وقوع در اونها حفظ می کنیم
    2. خودمونو از تاثیر پذیری اون باز می داریم
    3. اشخاص دیگر رو از سقوط در اون باز می داریم
    4. تو موارد ضروری هم که مغالط و طرف مقابل جز با مغالطه تسلیم نمیشه، مغلوبش می کنیم
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  14. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط niloofarabi,کوثر حبیبی,ایزدی

  15. ارسال:30#
    اغراض مغالطه: مغالطه که به معنای تعمد در غلط اندازیه، با دو انگیزه تحقق پیدا می کنه:
    1. انگیزه حق
    2. انگیزه باطل

    انگیزه حق: گاهی ممکنه که شخص مغالط با غزضی درست و صحیح، ما رو به اشتباه سوق بده؛ خال یا این سوق دهی به قصد امتحان ماست که به این قیاس مغالطی، ((امتحان)) گفته میشه یا این که نه، مغالط به منظور تنبیه و آگاهی دهی به ما برای اصرار نکردن بر نظر اشتباه، با ما مغالطه می کنه که به این حالت ((عناد)) گفته میشه
    امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دسته‏ اند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز بكيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
    پاسخ با نقل و قول

  16. شناخت مختصری از علم منطق  سپاس شده توسط elnazi,niloofarabi,کوثر حبیبی,ایزدی

صفحه‌ها (4): صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •