تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




افسردگی پس از زایمان زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:ماهی کوچولوی سیاه
آخرین ارسال:مهرسا62
پاسخ ها 3

افسردگی پس از زایمان

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    با سلام
    تقریبا دو ماه از زایمان من میگذره و احساس می کنمدچار افسردگی شده ام.
    البته در دوران بارداری هم چنین حالتی داشتم که خفیف تر بود. الان خیلی تحریک پذیر شده ام. مدام با همسر یا مادرم بحث می کنم.
    البته شرایط بسیار نامناسبی دارم. همسرم بدلیل ادامه تحصیل هر هفته در حال رفت و آمد هست و همین خیلی بهش فشار آورده. شروع بع تحصیل اون تقریبا از ماه چهارم بارداری من بود و تقریبا از همون موقع مشکلات شروع شد. از طرفی اون خیلی حساس شده و به همه چی گیر میده. کلا تو این چند روز بارها با هم بحث داشتیم که در آخریش خیلی عصبانی شد و منو تهدید به طلاق کرد. درحالیکه خودش هم تقصیر داشت.ولی به هیچ عنوان زیر بار نرفت. خانواده مادری من هم بدلیل وجود یکسری مشکلات اصلا فرصت حمایت عاطفی من رو ندارند. کلا ازنظر عاطفی بدون حامی هستم.
    می خواستم بدونم برای غلبه به مشکلم چیکار باید بکنم؟لطفا راهنماییم کنید تا بتونم تنهایی از پس مشکلم بربیام
    پاسخ با نقل و قول

  2. افسردگی پس از زایمان  سپاس شده توسط A@92

  3. ارسال:2#
    piroo آواتار ها
    سلام، به همیاری خوش امدید
    چند وقت پیش مطالبی در این مورد خونده بودم که برای شما هم می گذارم انشاالله که مفید باشه.
    استراحت كافی، تغذیه مناسب و حمایت شدن، از موارد مهم جهت مقابله با این حالت است ، چرا كه خستگی و كمبود خواب یا اضطراب می‌تواند احساس غم و ناراحتی را شدت ببخشد.
    برای كنار آمدن با احساس غم ناشی از تولد فرزند، مادران باید سعی كنند كمك دیگران را در روزها و هفته‌های اول پس از وضع حمل پذیرا باشند و به خانواده و دوستان اجازه دهند كه در كارهایی مثل خرید، انجام كارهای منزل یا بچه‌داری به آنها كمك كنند. بهتر است در زمان‌هایی از روز، شخص دیگری غذایی برای مادر تهیه یا از كودك مراقبت كند تا مادر بتواند اندكی بخوابد یا دوش بگیرد. به عنوان یك مادر باید به اندازه كافی استراحت كنید و غذاهای مغذی میل كنید. صحبت كردن با افرادی كه به شما نزدیكند یا با كسانی كه آنها هم بتازگی مادر شده‌اند، می‌تواند در شما احساس حمایت شدن را به وجود آورد و به شما یادآوری كند كه تنها نیستید.

    اگر احساس می‌كنید كه به گریه كردن نیاز دارید نباید جلوی اشك‌های خود را بگیرید، اما سعی نكنید روی افكار ناراحت‌كننده تمركز كنید. اجازه دهید كه این احساس گذرا، دوره خود را طی كند و سپری شود.
    چه موقع باید با پزشك مشورت كرد؟
    اگر احساس غم و اندوه پس از تولد فرزند بیش از یكی دو هفته طول كشید با پزشك خود مشورت كنید تا ببینید كه آیا احساس شما ناشی از افسردگی عمیق پس از زایمان است یا خیر.برای برخی از زنان، احساس غم و ناراحتی و خستگی، عمیق‌تر شده و بیش از غم و اندوه معمول پس از زایمان طول می‌كشد. حدود 10 درصد مادران این نوع افسردگی عمیق را تجربه می‌كنند.

    افسردگی عمیق پس از زایمان معمولا 2 تا 3 هفته پس از تولد كودك شروع می‌شود، اما می‌تواند در هر زمان در طول چند روز اول یا هفته‌های اول یا ماه‌های ابتدایی پس از زایمان آغاز شود. كسی كه افسردگی از این نوع را تجربه می‌كند، احساس غم، گریه، یاس، سرخوردگی، ناامیدی، بی‌ارزش بودن یا تنهایی می‌كند. او همچنین ممكن است در تمركز كردن یا انجام كارهای روزمره دچار مشكل شود ‌یا شاید اشتهای خود را از دست داده و یا هیچ میلی به غذا نداشته باشد. او ممكن است نسبت به كودك خود بی‌تفاوت باشد یا هیچ احساس وابستگی به او نكند، یا شاید نسبت به موقعیت خود دچار آشفتگی شود و احساس كند كه هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست. او شاید حس كند كه تنها روزها را می‌گذراند بدون این كه كوچك‌ترین حسی از شادی، علاقه یا نشاط در مورد چیزی داشته باشد.

    افكار و احساسات این‌چنینی، برای یك زن دردآور است خصوصا در این زمان كه شخص باید سرشار از شادی باشد. بسیاری از زنان در این مواقع میلی به بازگو كردن احساسات خود برای دیگران ندارند. اما افسردگی پس از زایمان یك بیماری است كه نیاز به توجه و درمان دارد.افسردگی پس از زایمان می‌تواند برای هر زنی پیش بیاید اما برخی زنان ممكن است آمادگی بیشتری جهت مبتلا شدن به این عارضه داشته باشند. زنانی كه در زمانی از زندگی خود دچار افسردگی بوده‌اند یا بستگانی دارند كه آنها دچار افسردگی بوده‌اند ممكن است از نظر ژنتیكی تمایل بیشتری به افسردگی پس از زایمان از خود نشان دهند.
    اگر احساس غم و اندوه و افسردگی شما قوی است، اگر بیشتر طول روز، برای چند روز، شما را درگیر كرده یا اگر بیش از یكی دو هفته طول كشیده با پزشك خود صحبت كنید.
    مادری كه احساس می‌كند طرد شده، ‌زندگی ارزش زنده بودن را ندارد، یا به خودكشی فكر می‌كند باید هر چه سریع‌تر با پزشك صحبت كند. افسردگی پس از زایمان می‌تواند چند ماه یا حتی بیشتر طول بكشد. با مراقبت‌های مناسب، شخص مبتلا می‌تواند به زندگی عادی خود برگردد. درمان می‌تواند شامل صحبت كردن با مشاور، مدیتیشن یا هر دو باشد. به علاوه، رژیم غذایی مناسب، ورزش، استراحت و حمایت‌های اجتماعی می‌توانند بسیار مفید باشند. برخی زنان یوگا را بسیار سودمند می‌دانند. برخی محققان پیشنهاد می‌كنند كه بیان افكار و احساسات با تكنیك‌های نوشتاری خاص می‌تواند به رهایی از افسردگی كمك كند.ممكن است برای بهبود، چندین هفته طول بكشد در حالی كه برای برخی دیگر، بهبودی ناشی از درمان شاید سریع‌تر رخ دهد. از پزشك خود در مورد این كه بهبودتان در چه مدت ظاهر می‌شود سوال كنید و راه‌های مراقبت از خود در این اثنا را جویا شوید.یك بیماری جدی‌تر و نادرتر كه ممكن است پس از زایمان رخ دهد بیماری روانی بعد از زایمان است. این بیماری یك نفر از هر هزار زنی را كه زایمان كرده‌اند درگیر می‌كند و در اولین ماه بعد از وضع حمل رخ می‌دهد. این بیماری با توهم، مثل شنیدن صداها یا دیدن چیزها یا احساس سوءظن شدید همراه است.در اثر این بیماری، مادر می‌تواند ایده‌های غیرعقلانی نسبت به فرزند خود داشته باشد مثلا این كه كودك در تصرف اوست یا او می‌تواند به خود یا كودكش صدمه وارد كند.
    این غذای مفید افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد

    برای اینکه پس از زایمان دچار افسردگی نشوید، ماهی بخورید.
    تحقیقات نشان می دهند که بسیاری از زنان باردار دچار کمبود اسیدهای چرب امگا- 3 هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه مونترال و مرکز تحقیقات مادر و کودک، کمبود امگا- 3 یکی از عوامل اصلی در بروز افسردگی پس از زایمان است.
    زنان در سنین باروری بیشتر از سایر افراد در معرض خطر افسردگی هستند و تولد کودک این بیماری را در زنان آسیب پذیر تشدید می کند. این نوع افسردگی با اختلال در وضعیت سلامتی مادر و همچنین کودک او مرتبط است.
    در تحقیقات اخیر مشخص شده است که بین بارداری، میزان امگا- 3 و واکنش شیمیایی که منجر به تولید سروتونین در مغز می شود ارتباط وجود دارد. سروتونین ماده ای است که در تنظیم خلق و خو نقش دارد.
    از آن جایی که امگا- 3 از مادر به جنین و همچنین از طریق شیر به نوزاد منتقل می شود، میزان این اسید چرب در دوران بارداری و حداقل 6 هفته پس از زایمان به شدت کاهش می یابد. مشکل دیگر این است که اغلب افراد از جمله زنان باردار و شیرده به میزان کافی امگا- 3 دریافت نمی کنند.
    بنابراین یکی از راه های پیشگیری و کنترل افسردگی پس از زایمان این است که به مادران توصیه کنیم در دوران بارداری و شیردهی به میزان کافی از اسیدهای چرب امگا- 3 استفاده کنند.
    ماهی ها به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا، گردو، دانه کتان و شاهدانه از منابع خوب اسیدهای چرب امگا- 3 به شمار می روند.
    سلامت باشید.
     چشم دل باز کن که جان بینی                       آنچه نادیدنی ست آن بینی                                                         خدایا نگهبانی چون تو دارم و باز هم نا امیدم ؟ 
    پاسخ با نقل و قول

  4. افسردگی پس از زایمان  سپاس شده توسط مهرسا62

  5. ارسال:3#
    سلام
    به همیاری خوش اومدید
    مشاور نیستم اما اینا رو از روی تجربیات خودم میگم امیدوارم مشاورای سایت هم بیان و کمکتون کنن
    اول بهتون تبریک میگم برای تولد کودک عزیزتون
    این حس بعد از تولد کودک طبیعیه وبیشتر به خاطر تغییرات هورمونیه .من هم بعد از تولد پسرم همچین حسی داشتم اما نباید اجازه بدید این حس به شما غلبه کنه باید تمام انرژیتون رو بکار بگیرید تا از این حس دور بشید روزای سختیه اما شیرین مطمعن باشید با دیدن اولین لبخندش همه خستگیه از تنتون خارج میشه.
    خیلی از آقایون قدرت درک این موضوع براشون سخته و حتی شاید از اون اگاهی نداشته باشن با همسرتون خیلی معقول و با محبت صحبت کنید وبهش بگید که تو این شرایط نیاز به حمایت و توجه دارید بگید تمام این شرایط موقتیه و به خاطر تغییرات هورمونی هست که دارید مطمعنا درک خواهند کرد
    ارامش خودتون رو حفظ کنید الان که به کودکتون شیر میدید نیاز به ارامش بیشتری دارید وقتایی که کوچولوتون میخوابه شما هم استراحت کنید به خودتون برسید میدونم الان همه چی دست به دست داده تا شما بیشتر این حس رو داشته باشید و این اصلا خوب نیست
    خودتون باید دست به کار بشید ارامش خودتون رو حفظ کنیدمطالبی که پیرو عزیز نوشتند هم خیلی مفیده و میتونید استفاده کنید
    نگهداری نوزاد برای اولین بار تجربه سختیه ادم یه وقتایی عصبی میشه و مستاصل باید تا میتونید از اوقاتی که نوزادتون استراحت میکنه استفاده کنید
    اکثر مردها بعد از تولد بچه فکر میکنن که دیگه مثل سابق برای همسرشون دوست داشتنی نیستن محبت خودتون رو حتما بیشتر به همسرتون نشون بدید با هم دوستانه صحبت کنید واز نیازهاتون تو این دوره براش بگید باور کنید نمیدونن خیلی مسائل باید تو این دوران گفته بشه .
    از قرصای فرفولیک استفاده کنید کم خونی بعد از زایمان هم ممکنه تو این حالت تاثیر داشته باشه وشما رو عصبی کنه.
    موفق باشید
    پاسخ با نقل و قول

  6. افسردگی پس از زایمان  سپاس شده توسط A@92

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •