تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




احساس خلأ در زندگی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:javadhz
آخرین ارسال:niloofarabi
پاسخ ها 11

صفحه‌ها (2): صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

احساس خلأ در زندگی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:11#
    niloofarabi آواتار ها
    فکر گذشتم عذابم میده
    تازه دارم تو درسام پیشرفت میکنم و موقعیت شغلی خوبی به دست میارم.
    تنها چیزی که بهم آرامش داد شعر و موسیقی بود
    سلام مجدد.

    گفتین به شعر علاقه دارید...سهراب سپهری میگه : " زندگی آبتنی کردن در حوضچه اکنون است"
    برای رسیدن به ارامش باید با جریان های مستمر و لحظه به لحظه زندگی ارتباط عمیق و واقع گرایانه برقرار کرد. باید از حوادث گذشته درس گرفت و برای اینده برنامه ریزی کرد. شما از این ارتباطی که در گذشته داشتید خیلی چیزها رو یاد گرفتین مثلا اینکه مشورت کنید ؛ اعتماد بیش از حد نکنید و ... . یه سری هدف دارید که مربوط به اینده تون میشه : مثلا پیشرفت در درس و شغل.

    الان باید از این افکار منفی که مانع رسیدن به هدف های آینده و تثبیت شما در گذشته شده , رهایی پیدا کنید.

    باید قبول کرد که فراموش کردن یه نفر که بهش علاقه مند بودیم و به قول خودت مثلا از جلو خونه اش هم رد میشم یاد اون در ذهنتون تداعی میشه ؛ یه کار سخت هست. آدما پر از احساس و عاطفه هستن و همین عاطفه و احساسات بعضی وقتا تصمیم گیری منطقی و عقلی رو دچار اختلال میکنه. شما خودت به این نتیجه رسیدی که باید فراموش کنی ولی ت مرحله اجرا یه مقداری مشکل دارید؛ مطمئن باش که این کار شدنی هست و غیر ممکن هم نیست. یه کم سختی داره ولی میشه.
    نیاز به زمان داره. باید به خودتون تلقین کنید که :" من می توانم راهی رو که انتخاب کردم ادامه بدم . "

    تنها راهی که انسانها را به مقصد بلند موفقیت‌های مادی و معنوی خواهد رساند، عمل به آموزه‌های دین و عقل.

    -هرگاه متوجه شدید ذهنتان ناخودآگاه به یاد او مشغول شده است، به خود چنین تلقین کنید و بگوئید «بس است» و آهسته مشت خودتان را روى میز یا زمین بزنید. بدین ترتیب تغییر حالت به وجود آمده، فضاى ذهنى‏تان را تغییر خواهد داد.

    - از فکر کردن به او بپرهیزید و هر چیزی که او را به یاد شما می‌اندازد، از خود دور کنید. علاقه به وی را در دل نپرورانید. تا حد امکان به او فکر و خیال‌بافی ‌نکنید. هر گاه افکار مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد، حواستان را پرت کنید و به چیز دیگری فکر کنید؛ یا به کار دیگری مشغول شوید و یا مکانتان را ترک کنید؛ مثلا به میان جمع خانواده بروید و با آنان مشغول گفتگو شوید تا این افکار از ذهنتان خارج شوند.

    - هرگاه فکر او به ذهنتان آمد، موضوع یا موضوعات مختلفى را در ذهن یا در دفترچه یادداشت خود داشته باشید، به سراغ آن‏ها بروید و درباره‏ آن‏ها فکر کنید.

    - احتمالاً چند نکته یا ویژگى منفى هم در او یافته ‏اید یا مشاهده کرده ‏اید؛ هرگاه ذهنتان به سوى او معطوف شد بلافاصله به ویژگى‏هاى منفى او فکر کنید و به خود بگوئید او به خاطر این اوصاف، مناسب و شایسته‏ من نیست.

    - تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.

    - برای شبانه روز خود برنامه دقیق و مشخصی داشته باشید. از بیکاری اجتناب کنید و اوقات خود را بیهوده نگذرانید. (مثلا برای همین درس خوندتون یه برنامه ریزی دقیق داشته باشید.)

    -روابط عاطفی خود را با خانواده خود بیشتر کنید و سعی کنید تمام محبتتان را نثار آنها کنید ، همینطور روابط اجتماعی و دوستانه بیشتری با همسن و سالان خودتون برقرار کنید.

    -فراموشی فردی که به او فکر می کردید، نیاز به زمان دارد. نباید از خودتان انتظار داشته باشید به راحتی بتوانید یاد او را از صفحه ذهنتان پاک کنید. چه بسا حداقل همین میزان زمان لازم باشد که بتوانید به طور کل او را فراموش کنید. پس عجله نکنید و مأیوس هم نشوید. یکی از مصادیق صبر و شکیبایی، صبر در سختی هاست. پس بر خودتان مسلط باشید و باور داشته باشید که با توکل بر خدا می توانید این راه را طی کنید

    -باور کنید حالتان بهتر می شود؛ اگر از فعالیت های مثبت و تقویت کننده و لذت بخش استفاده کنید و به ورزش ها، کوهنوردی ها و فعالیت های بدنی روی بیارید.

    - انجام یک کار مهم و جدی که در راستای تحصیلات و رشته درسی تان است را آغاز کنید. مثلا روی یک موضوع علمی به طوری جدی به تحقیق بپردازید یا خود را برای مراحل بالاتر تحصیل آماده نماید.

    -با افراد مومن، موفق، (متدین هم که باشن چه بهتر) با نشاط و اهل کار و فعالیت طرح دوستی بریزید که نقش بسیار زیادی در تقویت ایمان و اراده شما دارند.

    شعرهایی رو بخونید که مضامین مثبت داره. مثبت نگر ها رو بخونید. شعر خیلی خوبه. مثلا همین سهراب یا مولانا و حافظ و ... .

    بر ترس هاتون غلبه کنید. منفی نگری رو از خودتون دور کنید. تا یه فکر منفی اومد سراغتون , از همون فن توقف فکر "بس است" استفدا کنید.

    ایشالا که با کمک خدا و تلاش خودتون موفق بشید
    ویرایش توسط niloofarabi : 2014_08_01 در ساعت 02:16
    پاسخ با نقل و قول

  2. احساس خلأ در زندگی  سپاس شده توسط کوثر حبیبی

صفحه‌ها (2): صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •