تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

تبلیغات ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره تلفنی شبانه روزی




فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:محسن عزیزی
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 1

فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    محسن عزیزی آواتار ها
    فرم ثبت روزانه افكار


    دستورالعمل: هروقت مي‌بينيد خلق­تان تغيير كرده و بدتر شده‌است، از خودتان بپرسيد «همين الآن چي در ذهنم بود؟» و بعد هرچه سريع‌تر فكر يا تصوير ذهني خودتان را در ستون افكار اتوماتيك منفي بنويسيد.
    سپس ببينيد اين افكار تا چه اندازه دقيق و واقع‌بينانه هستند.

    تاريخ موقعيت

    وقتي ناراحت شديد كجا بوديد و چه اتفاقي افتاد؟
    هيجان‌ها

    در آن موقع چه هيجاني احساس مي‌كرديد (مثلاً اضطراب، غم، خشم و غيره). شدت احساس و هيجان خود را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    افكار اتوماتيك

    چه فكر يا تصويري در ذهنتان بود؟ به چه فكر مي‌كرديد؟ تا چه اندازه اين فكر يا تصوير را باور داريد و به آن معتقديد. ميزان باور خود را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    پاسخ‌هاي ديگر

    از پرسش‌هاي انتهاي اين صفحه براي پاسخ دادن به افكار اتوماتيك منفي استفاده كنيد.
    باور خود را به هر پاسخ از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    از فهرست خطاهاي شناختي هم مي‌توانيد كمك بگيريد.
    پيامد/ نتيجه

    دوباره باور خود به فكر يا تصوير ذهني‌تان را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%) و شدت هيجان و احساستان را هم از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    تاریخ فرضی موقعیت فرضی هیجان(های) فرضی افکار خودکار پاسخ های جایگزین نتیجه تغییر پاسخ



    چه شواهد و مداركي وجود دارد كه اين فكر اتوماتيك درست است؟
    چه توضيح يا تبيين ديگري براي اين رويداد و اتفاق وجود دارد؟
    اگر اين فكر درست باشد، چه عواقبي به‌دنبال دارد؟ بدترين و ناراحت‌كننده‌ترين چيزي كه مي‌تواند اتفاق بيافتد چيست؟ واقع‌بينانه‌ترين چيزي كه مي‌تواند اتفاق بيافتد چيست؟ من در اين‌باره چه مي‌توانم انجام دهم؟

    خطاهاي شناختي ممكن: همه يا هيچ، تعميم بيش از حد، بي‌توجهي به جنبه‌هاي مثبت، نتيجه‌گيري شتابزده، ذهن‌خواني، پيش‌گويي، بزرگ‌نمايي و كوچك‌نمايي، استدلال براساس احساسات، بايدها، برچسب زدن، سرزنش غير منصفانه.

    منبع: مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سگال
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    ویرایش توسط محسن عزیزی : 2014_11_23 در ساعت 16:19
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94
    پاسخ با نقل و قول

  2. فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی  سپاس شده توسط Far Zane,narges☺,niloofarabi,samin66,مهدوی,مهرسا62,سلماء,سجاد صالحی

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •