تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:محسن عزیزی
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 1

فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    محسن عزیزی آواتار ها
    فرم ثبت روزانه افكار


    دستورالعمل: هروقت مي‌بينيد خلق­تان تغيير كرده و بدتر شده‌است، از خودتان بپرسيد «همين الآن چي در ذهنم بود؟» و بعد هرچه سريع‌تر فكر يا تصوير ذهني خودتان را در ستون افكار اتوماتيك منفي بنويسيد.
    سپس ببينيد اين افكار تا چه اندازه دقيق و واقع‌بينانه هستند.

    تاريخ موقعيت

    وقتي ناراحت شديد كجا بوديد و چه اتفاقي افتاد؟
    هيجان‌ها

    در آن موقع چه هيجاني احساس مي‌كرديد (مثلاً اضطراب، غم، خشم و غيره). شدت احساس و هيجان خود را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    افكار اتوماتيك

    چه فكر يا تصويري در ذهنتان بود؟ به چه فكر مي‌كرديد؟ تا چه اندازه اين فكر يا تصوير را باور داريد و به آن معتقديد. ميزان باور خود را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    پاسخ‌هاي ديگر

    از پرسش‌هاي انتهاي اين صفحه براي پاسخ دادن به افكار اتوماتيك منفي استفاده كنيد.
    باور خود را به هر پاسخ از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    از فهرست خطاهاي شناختي هم مي‌توانيد كمك بگيريد.
    پيامد/ نتيجه

    دوباره باور خود به فكر يا تصوير ذهني‌تان را از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%) و شدت هيجان و احساستان را هم از صفر تا صد درجه‌بندي كنيد (100%-0%).
    تاریخ فرضی موقعیت فرضی هیجان(های) فرضی افکار خودکار پاسخ های جایگزین نتیجه تغییر پاسخ



    چه شواهد و مداركي وجود دارد كه اين فكر اتوماتيك درست است؟
    چه توضيح يا تبيين ديگري براي اين رويداد و اتفاق وجود دارد؟
    اگر اين فكر درست باشد، چه عواقبي به‌دنبال دارد؟ بدترين و ناراحت‌كننده‌ترين چيزي كه مي‌تواند اتفاق بيافتد چيست؟ واقع‌بينانه‌ترين چيزي كه مي‌تواند اتفاق بيافتد چيست؟ من در اين‌باره چه مي‌توانم انجام دهم؟

    خطاهاي شناختي ممكن: همه يا هيچ، تعميم بيش از حد، بي‌توجهي به جنبه‌هاي مثبت، نتيجه‌گيري شتابزده، ذهن‌خواني، پيش‌گويي، بزرگ‌نمايي و كوچك‌نمايي، استدلال براساس احساسات، بايدها، برچسب زدن، سرزنش غير منصفانه.

    منبع: مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سگال
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    ویرایش توسط محسن عزیزی : 2014_11_23 در ساعت 17:19
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94
    پاسخ با نقل و قول

  2. فرم ثبت روزانه افکار اتوماتیک(خودکار) منفی  سپاس شده توسط Far Zane,narges☺,niloofarabi,samin66,مهدوی,مهرسا62,سلماء,سجاد صالحی

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •