تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا) زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:محسن عزیزی
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 4

شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا)

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    محسن عزیزی آواتار ها
    شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و عواطف(خودآگاه، مغروق، پذیرا)

    جان مه یر(John Mayer)، یکی از پیشگامان فرموله کردن نظریه هوش هیجانی(در همکاری با پیتر سالووی)، دریافت که افراد برای عطف توجه به احساسات خود و کنار آمدن با آنها، به شیوه های گوناگون عمل می کنند.

    خودآگاه

    همانگونه که قابل انتظار است، این افراد که نسبت به حالات روحی خودآگاه هستند، به زندگی عاطفی خود حساس اند. روشن بودن آنان نسبت به احساسات خود ممکن است دیگر ویژگی های شخصیتی آنان را تقویت کند. آنان مستقل اند و حدود خود را به روشنی می شناسند، از سلامت روانی خوبی برخوردارند و مایلند نگرشی مثبت به زندگی داشته باشند. هرگاه به حالت روحی بدی دچار شوند، درباره آن به خیال پردازی نمی پردازند و اسیر آن نمی شوند و می توانند به سرعت خود را از آن حالت خارج کنند. به طور خلاصه، آگاهی آنان به کنترل هیجان هایشان کمک می کند.

    مغروق

    این افراد معمولا احساس می کنند که در چنگ احساسات خود اسیر شده اند و از چنگال آنها گریزی ندارند، گویی حالت روحی آنان برایشان حاکم شده است. آنان ناپایدارند و نسبت به احساسات خود چندان هشیار نیستند و در نتیجه به جای آنکه دورنمایی از آنها در ذهن داشته باشند، در آنها غرق شده اند. در نتیجه، برای فرار از چنگال حالات بد، چندان تلاشی به خرج نمی دهند، زیرا احساس می کنند هیچ کنترلی بر زندگی عاطفی خود ندارند. آنان معمولا احساس می کنند مغلوب شده اند و هیجانهایشان از کنترل خارج شده است.

    پذیرا

    در حالی که این افراد معمولا نسبت به احساسات خود آگاهی دارند، مایلند آن حالات را بپذیرند و از این رو برای تغییر دادن آنها تلاش نمی کنند. به نظر می رسد افراد پذیرا به دو دسته تقسیم می شوند: افرادی که معمولا حالت های خوشی دارند و از این رو انگیزه کمی برای تغییر آنها دارند و افرادی که علی رغم آگاهی داشتن بر حالات روحی خود، مستعدند تا حالات بد را آنگونه که هستند، اما با بی قیدی بپذیرند و علی رغم احساس درماندگی، کاری برای تغییر آنها انجام نمی دهند_الگویی که برای مثال در میان افراد افسرده ای که در مقابل ناامیدی خود تسلیم شده اند، مشاهده می شود.

    منبع: هوش هیجانی، دانیل گُلمن؛ ترجمه نسرین پارسا

    اختصاصی همیاری
    ویرایش توسط محسن عزیزی : 2014_11_24 در ساعت 13:48
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94

  2. شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا)  سپاس شده توسط anahid,kobra,niloofarabi,مهرسا62,ماهتاب,پربری,ایزدی,سلماء

  3. ارسال:2#
    باسلام.اگه امکان داشت برای درمان گروه دوم راه حلی ارائه دهید.

  4. شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا)  سپاس شده توسط anahid

  5. ارسال:3#
    محسن عزیزی آواتار ها
    نقل قول نوشته اصلی توسط پربری نمایش پست ها
    باسلام.اگه امکان داشت برای درمان گروه دوم راه حلی ارائه دهید.
    سلام

    ان شاء الله مطالبی درباره مدیریت افکار و احساسات منفی قرار خواهم داد.
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94

  6. شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا)  سپاس شده توسط anahid,niloofarabi,مهرسا62,پربری

  7. ارسال:4#
    محسن عزیزی آواتار ها
    با سلام

    عجالتا کارگاه آموزشی زیر را دنبال کنید:

    کنترل احساسات

    ان شاء الله برای احساسات و هیجانات مختلف، به شکل جداگانه مطالبی خواهم گذاشت.
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94

  8. شیوه های کنار آمدن افراد با احساسات و هیجانات(خودآگاه، مغروق، پذیرا)  سپاس شده توسط niloofarabi,مهرسا62,پربری

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •