تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




پرورش دقت کودکان در ریاضی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:شبنم
آخرین ارسال:شبنم
پاسخ ها 1

پرورش دقت کودکان در ریاضی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    شبنم آواتار ها
    craft1-632x250-jpg

    تعدادی از دانش آموزان با این که عملیات ریاضی را به خوبی می دانند، اما به علت عدم توجه کافی، دچار اشتباهاتی می شوند که نمره آنها را در درس ریاضی کاهش می دهد

    آقای مصطفی تبریزی به نمونه هایی از آن اشاره می کنند :
    عدم توجه به علامت ها
    1-به علت عدم توجه به علامت ها ،به جای تفریق جمع یا به جای ضرب تقسیم می کنند .
    عدم دقت به ستونها
    2-یکان و دهگان و صدگان را به دقت در ستون مربوطه نمی نویسند و در نتیجه عمل جمع یا تفریق را اشتباه انجام می دهند.
    عدم توجه به نوشتن کامل اعداد
    3-به دلیل عدم توجه کافی، گاهی فراموش می کنند عدد آخر را بنویسند .
    جا انداختن اعداد
    4-یکی از اعداد را هنگام جمع یا تفریق جا می اندارند .
    محاسبه نکردن یک عدد
    5-بدون محاسبه یک عدد آن را می نویسند .
    به کار بردن نادرست عضو خنثی
    6-مفهموم عضو خنثی ضرب را در جمع به کار می گیرند .
    اشتباه در اثر مجاورت نویسی
    7-اعداد دوعمل ریاضی را که درکنار هم نوشته اند با هم مخلوط می کنند .
    این قبیل دانش آموزان در واقع عملیات مربوط به ریاضی را می دانند، اما توجه و دقت کافی ندارند . بنابراین دادن تمرین های ریاضی یا تدریس مجدد برایشان نه تنها مفید نیست بکله یک بیگاری خسته کننده می باشد . به علاوه چون مشکل اصلی آنها یعنی کم دقتی درمان نشده است، در تمرین های جدید نیز باز همان اشتباهات را تکرار می کنند و درواقع به انجام اشتباه عادت بیشتری می کنند . در حقیقت ما به آن ها تمرین داده ایم تا اشتباهاتشان را تکرار کنند .
    توچه، دقت و تمرکز
    توجه را می توان به دونوع تقسیم کرد:
    توجه فعال یا انتخابی و توجه انفعالی : در توجه انفعالی این ما نیستیم که استعداد مغزمان را برای دقت روی موضوع خاصی به کار می بریم، بلکه محرک های بیرونی مثل صداها و امثال آن، مغز را در اختیار دارند .
    متاسفانه انرژی ما به علت توجه های انفعالی تلف می شود و فرض کنید شما قدرت کنترل یکی از پاهایتان را ندارید، مثلا پای چپتان بدون اینکه شما اراده کنید به هر طرفی حرکت می کند، یعنی در اختیار شما نیست . در این صورت به هنگام بالا رفتن از پله ها، یا حتی در یک پیاده روی ساده دچار مشکلات زیادی خواهید شد . حال اگر به جای پا، مغزشما چنین وضعیتی را داشته باشد، یعنی به طورغیر ارادی تحت تاثیر شرایط بیرونی به هر سو توجه کند، آن گاه ذهن شما چقدر برای شما مفید خواهد بود تا چه اندازه شما را به سوی هدف هایتان سوق خواهد داد ؟بنابراین بدیهی است که تقویت توجه، دقت و تمرکز بازدهی کار دانش آموز را بالا خواهد برد . شاید درزبان فارسی تفاوتی بین واژه های تمرکز، توجه و دقت قائل نباشیم، اما به طور خلاصه می توان گفت تمرکز عبارت است از توانایی تثبیت توجه و دقت بر روی موضوعی که برگزیده ایم .

    تمرکز می تواند فوری، کوتاه مدت و یا دراز مدت باشد .
    لازم به یاد آوری است که کم توجهی در کودکان با اقدامات درمانگر قابل درمان است، اما کودکانی که بی توجهی آنان با بی قراری توام است، نیاز به اقدامات بیشتری دارند و درمانگر باید به راهبردهای مربوط به بی قراری و بی توجهی مراجعه نماید .
    منبع:نیکو

    تصاوير پيوست شده تصاوير پيوست شده
    می توان گلی را زیر پا له کرد ولی نمی توان بوی عطر ان را در فضا از بین برد
    پاسخ با نقل و قول

  2. پرورش دقت کودکان در ریاضی  سپاس شده توسط niloofarabi,محسن عزیزی

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •