تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




تعادل و ثبات روانی ندارم زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:only2
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 5

تعادل و ثبات روانی ندارم

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    من شدیدا تعادل روانی ندارم ،البته عاقل هستم و به شعورم اگاهم ولی به احساسات بد نه
    کافیه مطلبی منو ناراحت ،عصبی یا اشفته استرسی یا حتی خوشحال بکنه ،دیگه نمیتونم خودمو و حواسمو کنترل کنم و هرگونه رفتار و حرفی در اون زمان ازم ممکنه ،البته نه تا این حد که نتونم از انجام کار بد جلوی خودمو بگیرم ولی به ادامه کار و زندگیم نمیتونم برسم
    مثلا من مترجم نیستم ، اما مدتیه که کار ترجمه با قیمت های متوسط انجام میدم تا به قول دوتام پول تو جیبیمو دربیارم . من خودم ترجمه میکنم اما از ابزرا ترجمه هم کمک میگیرم ،مگه میشه بدون دیکشنری یا ابزار مشابهش ترجمه کرد ، ماه پیش قرار دادی برای خریدی به صورت اینترنتی داشتم که حالا بعد از یکماه طرف میخواد معامله رو فسخ کنه و پولی رو هم که دادم برگردونه ، واقعا عصبانی شدم و بجا هم عصبانی شدم چون خیلی سر این خرید حرص خورده بودم ، و حالا فسخش یعنی روز از نو روزی از نو و بعلاوه کار درستی نبود. کلی عصبانبتم رو به طرف خالی کردم وتمام رفتارای نادرست و دروغ ها و کارایی که سر این معامله کذده بود رو بهش یاد اوری کردم و گفتم بهیچچوجه به راحتی از این موضوع نمیگذرم ، البته هیچگونه حرف زشت و ناروا و بی ادبی نداشتم ولی دیگه همه چیو بهش گفتم ولی از ظهر تاحالا که این جریان پیش اومده اصلا درون خودمو نمیتونم اروم کنم و چون کار زمان دار هم دستم دارم و ادم مسئولیت پذیری هستم واقعا الان حالات بدی رو تجربه میکنم
    در ضمن عصبانیت من از اتفاقات سه سال پیش در محل زندگیم اغاز شئ و در خانه خودمون ادامه پیدا کرد
    25 ساله مجرد و دختر خانم
    پاسخ با نقل و قول

  2. تعادل و ثبات روانی ندارم  سپاس شده توسط anahid

  3. ارسال:2#
    بعلاوه خیلی هم کم طاقت و عجول شدم که خیلی بده که قدرت صبر و متانت در اون رو از دست دادم
    پاسخ با نقل و قول

  4. ارسال:3#
    elnaz.t آواتار ها
    سلام دوست عزیز
    ابتداآرامش خودتون روحفظ کنیدچون باعصبانیت واسترس هیچ کاری ازپیش نمیره
    به این چندسوال لطفاپاسخ بدید
    1.روابطتون باخانوادتون چطوره؟
    2.رشته دانشگاهیتون چی بوده؟آیامربوط به رشته خودتون کاروجودنداره که به ترجمه کردن دست زدید؟
    3.درباره اتفاقاتی که براتون افتاده بیشترتوضیح بدیدتابهتربشه راهنماییتون کرد
    4.چه چیزی باعث میشه که به خودتون برچسب عدم ثبات روانی روبدید؟

    دوست عزیز به خودتون اطمینان داشته باشید که میتونید به مرور زمان تغییراتی درخودتون ایجادکنید داشتن عجله ناشی ازاینه که ماواقعیت ها رودرنظرنمیگیریم و همین باعث میشه آروم وقرار نداشته باشیم ومدام دچاراسترس بشیم این که صبور باشید یا عجول باشید بستگی به انتخاب خود شماداره
    برای خودتون هدف هاتون رومشخص کنیدواون هارواولویت بندی کنید ودر راستای اون ها تلاش کنید
    توجهتون رو روی هدفاتون معطوف کنید وبرای خودتون مهمش کنید تااحساس ارامش بیشتری داشته باشید
    وقتی میخوایدعصبانی بشیدیه سری علائم رودرخودتون حس میکنیدیعنی درمورد هرفرد اینجوریه یکی تغییرچهره میده یکی دچار نفس های تندوپشت سرهم میشه و...هروقت یکی از این مواردرواحساس کردید سعی در کنترل ومهارکردن وآروم کردن خودتون داشته باشیدوسعی کنید اون حالت ها روازخودتون دورکنیدتاناگهانی عمل نکنید مثلا میتونید برای چنددقیقه یا حتی چند ساعت خودتون رو ازاون مسئله دورکنید وبرید درهوای آزاد قدم بزنید یا کار مورد علاقتون روانجام بدیدبه طورمثال فیلم موردعلاقتونوببینید یاآهنگ موردعلاقتونوگوش کنید بعدازاون سعی کنیدریشه یابی کنید که مشکل واقعا ازکجاسرچشمه گرفته وآیا ارزش عصبانیت داشته؟ارزش این روداشته که روح وروان شما روبه هم بریزه؟سپس سعی در حل اون داشته باشید
    مشکلات رومدیریت کنید نذارید به شما غلبه کنن شما به اون هاغلبه کنید حساب شده وبافکردرمورد حل مشکلتون تصمیم بگیرید که بعدنخوایددچار سردرگمی و ناراحتی بشید
    سعی کنیدبایه فرد مطمئن همیشه مشورت کنیدوبا بررسی تمام جوانب دست به عمل بزنید همیشه دیررسیدن بهتراز هرگزنرسیدنه پس اگرموضوع دیربشه اماحل نشه بهتراز اینه که باعجله باشه اماحل نشه و عواقب بدی روازخودش به جای بذاره
    ببینید چه چیزی توی اون موضوع بیشتر شماروناراحت کرده ببینیدآیااین مسئله تحت کنترل شمااتفاق افتاده یاخارج ازمحدوده توانتون بوده اگرکه مورد اول بوده که سعی کنید کم کم رفعش کنید امااگرمورد دوم بوده خودتون روبه خاطر کار نکرده سرزنش نکنیدچون معایبش بیشتر از فوایدش هست
    به خودتون تلقین منفی نکنید چون باعث میشه بیشتر ذهنتون به هم بریزه
    اگرسوالی موندبنده درخدمتم
    موفق باشید
    دلیل تنهاییم راتازه فهمیدم!
    وقتی محبت کردم وتنهاشدم
    وقتی دوست داشتم وتنهاماندم
    دانستم بایدتنهاشدوتنهاماندتا\"خدا\"رافهمید...

    پاسخ با نقل و قول

  5. تعادل و ثبات روانی ندارم  سپاس شده توسط alonegirl,only2,محسن عزیزی,ساجده

  6. ارسال:4#
    ممنونم از خانم النازبرای صحبت هاشون
    بگذارید خلاصه شدهمشکلاتم را بگم تا اگه کسی در این شاخه کار میکنه کمک کنه
    1 عصبانی میشم و دیگه اروم نمیشم ،یعنیاز لحاظ روانی بهم میریزم و اگه فردا امتحان پایان ترم هم داشته باشم نمیتونم سراغ درس برم و اگه صفر هم بگیرم باز نمیتونم اینجور موقع حالمو خوب کنم
    2 نمیتونم از حقم دفاع کنم چون عصبانی مشیم و حالت های بالا بهم دست میده برای همینمجبور میشم بیخیال بشم و همینب بیخیال شدن از حقم هم ازار دهنده ست
    3ناراحتی ها زیاد انرژِی از من میگیره و کنترل شون دستم نیست
    4
    لرزش دست و تبش قلب گرفتم ،مثلا همین حالا از جریان دیروز حس میکنم قلبم میخواد بزنه بیرون
    4. با خانوادم خوب نیستم ، چون مادرم بیماری سوظن داره ، و خیلی وقتا مثل وقتی فقط موهامو یه شونه معمولی کرده ام شروع میکنه به حرف زشت زدن و تهمت های خیالی زدن
    اگه کسی میدونه چه جوری میشه وقتی حادثه ای که خیلی وقتا هم کوچیکه ادمو ازار میده بعدش چطوری خونسردی خودشو حفظ کنه و به روال عادی کاراش برگرده به من کمک کنه

    درضمن یه مشکل بزرگ اینه من وقتی حالم بده کمتر فیلم یا اهنگ یا چیز مورد علاقم وجود داره که بتونه حالمو خوب کنه
    پاسخ با نقل و قول

  7. ارسال:5#
    محسن عزیزی آواتار ها
    سلام

    نوشتید که از حدود سه سال پیش این مساله براتون پیش اومده. اگر فکر می کنید بیان اتفاقات اون موقع در درک مساله فعلی کمک کننده هست، اشاره ای داشته باشید.

    اما در خصوص مسائل فعلی، توجه به چند جنبه حائز اهمیت هست:

    1. شناسایی محرک هایی که منجر به خشم شما می شوند.

    2. شناسایی افکاری که پیش از ابراز خشم، در ذهن شما حضور دارند.

    3. یافتن روشهای جایگزین ابراز خشم

    4. توانایی و کسب مهارت رفتار جراتمندانه، بدون ابراز خشم

    5. کسب توانایی بخشش و رسیدن به آرامش خاطر

    خشم معمولا بدین گونه ابراز می شود که ابتدا محرکی منجر به ایجاد استرس و ناراحتی می شود؛ سپس، افکار برانگیزاننده منجر به تبدیل استرس و ناراحتی به خشم و سرزنش می شوند. با مدیریت یکی از این دو(یعنی استرس و ناراحتی)، یا افکار برانگیزاننده، می توان به شکل قابل توجهی از بروز واکنش خشم پیشگیری کرد.

    بدین منظور، کارگاه آموزشی زیر را دنبال کنید(کارگاه هنوز تکمیل نشده و راهکارها هنوز کامل نشده اند). تا آن موقع سعی کنید مطالب را مطالعه کنید و برگه مربوط به رویدادها و افکار برانگیزاننده مرتبط با خشم را ظرف مدت یک هفته تکمیل کنید.

    مقابله با خشم
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94
    پاسخ با نقل و قول

  8. تعادل و ثبات روانی ندارم  سپاس شده توسط niloofarabi,samin s&s,ساجده

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •