تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




مقیاس ارزیابی اهمالگرایی تحصیلی دانشجویان(دانش آموزان) سولومون و راثبلوم به زبان اصلی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:محسن عزیزی
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 1

مقیاس ارزیابی اهمالگرایی تحصیلی دانشجویان(دانش آموزان) سولومون و راثبلوم به زبان اصلی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    محسن عزیزی آواتار ها
    مقیاس ارزیابی اهمالگرایی تحصیلی دانشجویان(دانش آموزان) سولومون و راثبلوم به زبان اصلی

    (Procrastination Assessment Scale- Students (PASS

    این مقیاس که نسخه انگلیسی آن را در پیوست می آوریم، از مقاله نگارش یافته توسط سولومون و راثبلوم در سال 1994 اقتباس شده است(ظاهرا تغییراتی در قیاس با نسخه 1984 داده شده است).

    این مقیاس در مجموع 44 گویه دارد و توضیحات مربوط به آن در مقاله آمده است. توضیحات زیر نیز در خصوص این مقیاس در یکی از پایان نامه های خارجی ذکر شده است:

    The 44-item PASS (Solomon & Rothblum, 1994) consists of two-parts. The first part of the scale evaluates the prevalence of procrastination in six academic areas: writing term paper, studying for an exam, keeping up with reading assignments, performing administrative tasks, attending meetings, and performing school activities in general. For each academic area, students completed three rating scales indicating the degree to which they procrastinate on the task (1= Never procrastinate; 5= Always procrastinate), whether procrastination on the task is a problem for them (1= Not at all a problem; 5= Always a problem), and whether they want to decrease their procrastination on the task (1= Do not want to decrease; 5= Definitely want to decrease). According to Solomon and Rothblum (1984), to provide a measure of academic procrastination, the first 2 items are summed for each academic task with scores ranging from 2 to 10 as well as across the 6 areas with total scores ranging from 12 to 60. Higher scores indicate greater procrastination. Howell et al. (2006) reported an alpha coefficient of .75.
    23
    The second half of the PASS presents a scenario of procrastination at writing a term paper and a list of 26 potential reasons for procrastination on the task (e.g., “You had a hard time knowing what to include and what not to include in your paper”). For each of the reasons, students were asked to indicate the extent to which it reflects why they procrastinated on a five-point scale where 1= Not at all reflects why I procrastinated and 5= Definitely reflects why I procrastinated. In this study we computed, for each item, the percentage of participants who highly endorsed an item (i.e., marked 4 or 5 on a scale in which 1= Not at all reflects why I procrastinated and 5= Definitely reflects why I procrastinated) and examined which statements better represent students‟ reasons for procrastination.

    یک نسخه دیگر 52 گویه ای نیز که «تمایل به تغییر در اهمال کاری» را اضافه کرده است، در نت دیدم که مربوط به سال 2011 است. یعنی گویه های 45 تا 52 جدید هستند(اینکه توسط سازندگان به روز شده یا نه دقیقا مطلع نیستم). این نسخه را هم به زبان اصلی در پیوست می گذارم.

    Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1994). Procrastination Assessment Scale- Students (PASS). In J. Fischer & K. Corcoran (Eds.), Measures for clinical practice (pp. 446-452). New York: The Free Press.
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94
    پاسخ با نقل و قول

  2. مقیاس ارزیابی اهمالگرایی تحصیلی دانشجویان(دانش آموزان) سولومون و راثبلوم به زبان اصلی  سپاس شده توسط mforoghy,niloofarabi

موضوعات مشابه

  1. مقیاس انتظار از ازدواج(marriage expectations scale) به همراه کلید و روایی و پایایی
    توسط محسن عزیزی در انجمن آزمون های روانی معتبر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015_01_06, 09:18

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •