تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:sanaz1368
آخرین ارسال:sanaz1368
پاسخ ها 20

صفحه‌ها (2): صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    sanaz1368 آواتار ها
    دوتا فیلم زیبایی که خیلی دوسشون دارم و تاثیر گذار بودن برام.
    Beautiful Mind
    ذهن زیبا



    فیلمی با داستانی واقعی در مورد زندگی یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد (استاد ریاضی) جان نش که دارای بیماری اسکیزوفرنی(پارانویید) هست میباشد . فیلم دارای داستان تاثیرگذار و زیبایی هست .

    این فیلم هم نیاز به تعریف نداره . حتما ببینیدش

    در ضمن جان نش هنوز هم در دانشگاه تدریس میکنه با همون توهمات ولی دیگه اونا رو جدی نمیگیره
    پاسخ با نقل و قول

  2. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط anahid,narges☺,saba21

  3. ارسال:2#
    sanaz1368 آواتار ها
    سکوت بره ها



    سکوت بره ها (به انگلیسی: The Silence of the Lambs) فیلمی وحشتناک/هیجان آور به کارگردانی جاناتان دمی و محصول سال ۱۹۹۱ آمریکا می باشد.داستان فیلم مربوط به دکتر روانشناسی است که با استفاده از علم روانشناسی میتواند محیط اطراف خود و انسان های آن را تحت تأثیر قرار دهد و خیلی راحت بر آنها مسلط شود. کم تر کسی می توانست جلوی او طاقت بیاورد وی علی رغم کارهایش فردی آزادی خواه بود و میخواست مانند بقیه انسان ها زندگی کند ولی پلیس مسئله را بسیار خطرناک دانسته بود و سعی می کرد وی را در زندان های امنیتی نگهداری کند . وی به خون خواری نیز معروف شده و در مواردی به کندن پوست صورت، جویدن گردن و رگ های قربانی نیز دست می زد .....

    حتما ببینید !!
    پاسخ با نقل و قول

  4. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط saba21

  5. ارسال:3#
    sanaz1368 آواتار ها
    k-pax هم فوق العاده است .... یعنی بچه های روانشناسی نبیننش از دستشون رفته بدجوووووووووور ... !
    ببخشید ... حال نداشتم عکسشو ضمیمه کنم ... ولی پیدا کردنش راحته ! مال سال 2001
    پاسخ با نقل و قول

  6. ارسال:4#
    sanaz1368 آواتار ها
    The Sixth Sense (1999 یا حس ششم:فیلمی بسیار زیبا با بازی جالب بروس ویلیس
    توضیح: A boy who communicates with spirits that don't know they're dead seeks the help of a disheartened child psychologist.

    آن چه باعث شگفت انگیز بودن تماشای این فیلم می شود، نه فقط ارائه ی بازیهای عالی، هیجانی بودن آن و یا حتی موضوع فیلماست، بلکه دیدگاه شیامالان و نحوه ی بیان فیلم می باشد که مخاطب را به خود جذب می
    نماید، و در نتیجه او را به تماشای نمایشی غنی از احساسات : هراس، غم، شادی،پریشانی و رضایت می نشاند.
    در ساخته ی سوم خود شیامالان 28 ساله،تسلط و هنر خود را در به هم بافتن موضوعات پیچیده ی روانشناسی ، دینی و ماوراءالطبیعی به یکدیگر به صورت یک داستان قوی و مافوق انتظار نشان می دهد. حس ششم با
    اینکه در ظاهر در ژانر فیلم های ترسناک قرار می گیرد، ولی حقیقتا داستانی درباره یروابط انسانی در یک پیش زمینه ی ماوراء الطبیعی است؛ به طوری که حتی مردگان تا اواسط فیلم به مخاطبین نشان داده نمی شوند و هنگامی که آنها در لحظاتی کوتاه ولیتاثیر گذار دیده می شوند- جایی که مخاطب وحشت زده در انتظار صحنه هایی پر از خشونت می نشیند- فیلم نگاه خود را تغییر داده و تماشاگر کول را می بیند که با یافتن تسلط بر خود، بدون ترس با ارواحی که به صورت ناعادلانه و خشونت بار مرده اند ارتباط برقرار می کند و به صحبت می نشیند. در واقع هنگامی که کول خود و توانایی های خود را می شناسد، نگاه خود را تغییر داده و به درک بهتر از افراد پیرامون خود (ملکم، مادرو ارواح)می رسد، و در اینجاست که به آرامش و امنیت دست می یابد.

    فيلم "حس ششم" در تلاش است به نوعي توجه ببيننده را به اين نکته جلب کند که چطور مي توان با ترس هايي که در زندگي با آنها درگير هستيم، روبرو شويم. کارگردان فيلم، نايت شيامالان، مي گويد: «"حس ششم" بر مبناي ترس انسان هاي واقعي، بچه هاي واقعي و بزرگسالان واقعي ساخته شده است. ترس از دست دادن، ترس از ناشناخته ها، ترس از داشتن توانايي و قدرتي که کمک مي کند با آنچه که در پشت پرده قرار دارد، روبرو شد و در آخر ترس از ندانستن احساسات دروني مان و واقعيات.» واضح است که بيشترين تأکيد کارگردان بر روي ايجاد ارتباط است. مي بينيم که مالکوم تنها راه آزادي از ترسي که کول با آن دست به گريبان است را ايجاد ارتباط
    با ارواحي مي داند که مدام در سر راه پسربچه قرار مي گيرند.
    این فیلم همچنین به بحث مهم گشودگی یا openness در روابط انسانی می پردازد. کول از آنجایی که درباره ی
    مشکل خود با کسی سخن نمی گوید در تنهایی و انزوای روحی و روانی به سر می برد. او نه در خانه ، نه در اجتماع و نه در مدرسه نمی تواند با کسی ارتباط موثر بر قرار نماید. او از داشتن لقب "عجیب غریب" سخت ناراحت است و از اینکه کسی درباره ی او اینچنین فکر کند می هراسد. در فیلم کول از مادرش می پرسد :"درباره من چه فکری می کنی مامان؟
    آیا فکر بدی می کنی؟" و مادرش با حالتی غمگین ولی اطمینان بخش به او میگوید:"به صورت من نگاه کن, من هیچ فکر بدی درباره ی تو نمی کنم." ولی دکترملکوم با مهارتیخاص کول را از انزوا در آورده و به خود گشودگی می رساند. هنگامی که کول مشکل خود را به ملکم می گوید ارتباطی موثر میان آنها برقرار می گردد وملکم با هم فکری و هم دلی با کول دیدگاهش را نسبت به مشکل خود تغییر میدهد و با اینکه اصل مشکل او یعنی دیدن
    مردگان هرگز بر طرف نمی شود ولی به یک راه حل موثر جهت کنار آمدن با آن می رسد.




    عکسش رو نمی تونم آپلود کنم.نمیدونم چرا!!
    لینک: Sixth Sense (1999) - IMDb
    پاسخ با نقل و قول

  7. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط saba21

  8. ارسال:5#
    sanaz1368 آواتار ها
    Black Swan (2010 :
    A ballet dancer wins the lead in "Swan Lake" and is perfect for the role of the delicate White Swan - Princess Odette - but slowly loses her mind as she becomes more and more like Odile, the Black Swan.

    تراژدی و داستان رشد نینا از اینجا آغاز می شود که معلم باله اش اعلام می کند در نمایش دریاچه قو می خواهد هر دو نقش قو (سفید/ سیاه) را به یک نفر بسپارد و این قضیه به بزرگترین مشکل نینا تبدیل می شود. نینا در انجام نقش قوی سفید چون با اگوی خود همسان است موفق است اما مشکل زمانی پدید می آید که باید از عهده انجام نقش قوی سیاه هم به خوبی قوی سفید برآید. او دختر معصوم و باکره صفتی است که در اجتماع غرق نشده است و نقش سیاه را در زندگی به فراموشی سپرده است و برای رسیدن به صحنه آخر فیلم که نمایش کمال اوست باید با لی لی که اغوا و جذبه قوی سیاه را دارد برای گرفتن نقش قوی سیاه بجنگد. نینا برای رسیدن به اجرای نقش قوی سیاه با لایه های زیرین روان و سرکوب گشته خود آشنا می گردد و این خود مستلزم کَندن از مادر و رویارویی با اوست.
    پرسفون، دوشیزه ای بی نام است که هنوز خود را نمی شناسد و از خواستها و توانایی هایش بی خبر است. نینا در چالشی که بین قوی سیاه و قوی سفید است وارد بحرانی میشود که او را تا مرز خودنابودی می برد. قوی سیاه که سرشار از جسارت، بی باکی و اغواگری است در زندگی و زنانگی نینا جایش خالی بوده است. شبیه سازی خیالی و درگیر شدن با قوی سیاه به مثابه کمال مطلوبش، او را وارد بحرانی می-کند که برای او مرز خطرناکی است و باید از این وضعیت بیرون بیاید و به سوی یک ثبات روانی و اجتماعی حرکت کند. سوژه در دام روابط اُدیپی اش افتاده و برای گذر از این بحران و تثبیت جایگاه اجتماعی و روانی، ناگزیر از حل سیر و سلوک اُدیپی اش است.
    نینا برای کشف شرارت سرکوب--شده--اش، یکی یکی مرز--ها را می--شکند و بیمار--تر و بیمار--تر می--شود. گویی خود را فدای کمال در حرفه--اش می--کند. هیچ چیز برای او معنا ندارد جز اینکه همزمان هم قوی سیاه و هم قوی سفید باشد. اما آیا امکان--پذیر است؟ آیا همزیستی این معصومیت و پلشتی در یک روح شدنی است؟
    نینا تا پای دیوانگی می--رود که هر دو را در روحش، در بدنش و حرکاتش بگنجاند. حالا او یک روان--نژند رقصنده--ی بی--نقص است. در گمان مریض خود، رقیب خودساخته را می--کشد، خیال آشفته--ی خود را زندگی می--کند. خود او بین واقعیت و خیال گم شده است. فشار، برج بلورین روح او را ذره ذره می--شکند.

    فیلم خیلی جالبیه.از فیلمهای اسکاریه.توضیح ندم بهتره.با بازی ناتالی پورتمن
    لینک:Black Swan (2010) - IMDb
    پاسخ با نقل و قول

  9. ارسال:6#
    sanaz1368 آواتار ها
    Inception (2010) :
    In a world where technology exists to enter the human mind through dream invasion, a highly skilled thief is given a final chance at redemption which involves executing his toughest job to date: Inception.
    فیلم تلقین که صداو سیمای خودمون هم عید پارسال چند بار نشونش داد.واقعا محشره.من سه بار دیدمش.انگلیسی و فارسی.کلی از جوایز اسکار رو هم جارو کرد. دیدگاه آدم رو درباره خواب و بیداری و کاشتن ایده در ذهن به چالش میکشه.فیلمی چند لایه و بسیار سخت فهم.
    تلقین (Inception) نام فیلمی اکشن، علمی- تخیلی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی کریستوفر نولان و با بازی لئوناردو دی--کاپریو و یک تیم از بازیگران مکمل است.
    فیلم سرآغاز در مورد موضوعات فلسفی خواب شفاف (lucid dreaming)، خودآگاهی، و نفس--گرایی است. موضوع این داستان تخیلی، دستیابی انسان به فناوری نفوذ به درون خواب--های دیگران در آینده--ای نزدیک است. برخی افراد ضمن نفوذ به درون خواب--های دیگران، حتی توانایی استخراج اطلاعات محرمانه از میزبان خواب را دارند. این اطلاعات می--تواند بسیار حائز اهمیت باشد چرا که مثلا می--توان اسرار نظامی یا تجاری شخص مهمی را از درون ذهن ناخودآگاهش (هنگام خواب دیدن او) دزدید. فيلم تا حدودي شبيه فيلم ماتريكس است.
    جیمز نولان با ساختن تلقین کار بزرگی انجام داده،صرفا از باب یادآوری و از آن جهت که دوباره و چندباره دریچه های نو وکهن از دنیای وسیع و گسترده روان شناسی و جهان پررمزوراز خواب و خیال ورویا را به روی ما می گشاید.
    عنوان فیلم به صورت «تلقین»، «اشراق» و «الهام» نیز مطرح شده ولی منظور از واژهٔ inception کاشتن و سرآغاز دادن به یک اندیشهٔ جدید در ضمیر ناخودآگاه است، طوری که میزبان، آن اندیشه را از خود پندارد.

    لینک: Inception (2010) - IMDb
    با بازی لئوناردو دیکاپریو و Marion Cotillard
    پاسخ با نقل و قول

  10. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط saba21

  11. ارسال:7#
    sanaz1368 آواتار ها
    Sybil (1976 TV Movie) : (براساس شخصیت و داستان واقعی)
    یک فیلم خیلی قدیمی به نام سیبل که دختریست که حدود 13 شخصیت داره.اگه با کبفیتش رو پیدا کنید خیلی خوبه.استاد روانشناسی ما تو برامون گذاشت.خیلی جالبه.
    The true story of a young woman named Sybil, whose childhood was so harrowing to her that she developed at least 13 different personalities.
    لینک: Sybil (TV 1976) - IMDb
    پاسخ با نقل و قول

  12. ارسال:8#
    sanaz1368 آواتار ها
    Shutter Island (2010 : این فیلم بسیار جالب و دیدنی رو هم تلویزیون نشون داده.از دست ندیدش.
    Drama set in 1954, U.S. Marshal Teddy Daniels is investigating the disappearance of a murderess who escaped from a hospital for the criminally insane and is presumed to be hiding nearby. (138 mins.)

    در فیلم «شاترآیلند» اسکورسیزی قادر می--شود یک « جهان تودرتو و لابورینت--وار پارانوییا» بیافریند و به زیبایی نشان دهد که چرا این جهان و سناریو پارانویید اینقدر قدرتمند و اغواگرانه است، چرا این سناریو تودرتو و چون یک «هایپرتکست» و متن چندمتنی است؛ چرا «پارانوییا» در همه روابط انسانی همیشه حضور داشته و دارد و موضوع درجه و شدت این بدگمانی و پارانوییا است. در هر ارتباط انسانی و به ویژه ارتباط عشقی، کاری و غیره، نوعی هراس و پارانوییا از دیگری نیز نهفته است. زیرا انسان مرتب می خواهد بداند که «دیگری درباره او چه فکر می--کند و از او چه می--خواهد».

    ازینرو اسکورسیزی قادر می--شود که یک حالت چندچهره و چندمتنی از «پارانوییا» را نشان دهد که در آن همه از بیمار تا قانون و روانکاو دارای حالات پارانوییا و یا هراس--برانگیز، پارانوییابرانگیز هستند، همانطور که هر کدام دارای قدرتهای بالغانه و سمبولیکی نیز هستند، به درجات مختلف.

    اسکورسیزی موفق می--شود در فیلم «شاتر--آیلند» «پارانوییای» یک بیمار و مارشال سابق «تدی»، با بازیگری خوب « لئوناردو دی--کاپریو» را، با «پارانوییا و بدگمانی» جمعی، آمریکایی و انسانی پیوند زند و یک سناریو و فیلم پارانویید بیافریند که تا آخر فیلم ما باز هم کامل نمی--دانیم که چه کسی واقعا پارانویید است و چه کسی سالم است. همه بنوعی دچار حالاتی پارانویید هستند و ما با درجات مختلف از «واقعیت پارانویید» روبرو هستیم. اسکورسیزی به ویژه با استفاده «بینامتنی» از برخی سکانسهای پارانویید سینما، مثل المنت «برج دریایی» و غیره، برای فیلم خویش در واقع نشان میدهد که سینما نیز بخشی از این «واقعیت پارانوییک» و همزمان تولیدکننده این «واقعیت پارانویید» است. اینکه گاه سینما مثل حادثه یازده سپتامبر مدتها قبل فیلمهای فراوان در این زمینه می--سازد و سپس این حوادث اتفاق می--افتد، خود نمادی دیگری از این جهان تودرتوی و «واقعیت سمبولیک تودرتو و لابورینت وار» انسانی است که مالامال از حالات پارانویید نیز هست.
    باری فیلم «شاترایلند» قادر می--شود «واقعیتی پارانوییک و تودرتو» هراس--انگیز، قوی و سوال--برانگیز بیافریند و باعث شود که تماشاچی مدتها بعد از دیدن این فیلم به آن بیاندیشد و تحت تاثیر حالات آن باشد و سعی در تفسیر و یافتن جواب این سوال بکند که واقعا چه کسی در این فیلم «پارانویید» است؟ مارشال؟ دکترها؟ مسئولان نظامی بیمارستان روانی؟ فیگورهای دیگر ؟ کارگردان یا تماشاچیان؟ اینجاست که فیلم «شاترایلند» در واقع به یک شیوه سمبولیک و بالغانه قادر به ایجاد یک «جهان و واقعیت تودرتوی پارانوییک نو»، یک «جهان چندمتنی پارانویید نو» می--شود. اینجاست که ما با قدرت واقعی سینما روبرو می--شویم که واقعیت را تفسیر نمی--کند بلکه به قول دلوز سینما « سازنده و خالق واقعیتها و فلسفه--های زندگی» نو و مختلف است. همانطور که «شاترایلند» با قدرت خلاقانه و سمبولیک خویش «یک واقعیت پارانویید نو و تودرتو» می--آفریند

    با بازی لئوناردو دیکاپریو
    لینک: Shutter Island (2010) - IMDb
    پاسخ با نقل و قول

  13. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط saba21

  14. ارسال:9#
    sanaz1368 آواتار ها
    Secret Window (2004) یا پنجره مخفی:
    چندبار شبکه 4 نشونش داده.خیلی جالب و وحشتناکه.شخصیت اصلی(با بازی جانی دپ) یک دوشخصیتیه خفن.بیشتر توضیح ندم بهتره.
    A writer is accused for plagiarism by a strange man, who then starts haunting him for "justice." (96 mins.)

    لینک:Das geheime Fenster (2004) - IMDb
    پاسخ با نقل و قول

  15. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط anahid

  16. ارسال:10#
    sanaz1368 آواتار ها
    The Jacket :جلیقه
    The Jacket - Wikipedia, the free encyclopedia

    ببینید تلویزیون چه فیلمهای خوبی نشون میده
      • [--]
    پاسخ با نقل و قول

  17. فیلم های سینمایی دنیا با مضامین روانشناسی  سپاس شده توسط saba21

صفحه‌ها (2): صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. مقیاس انتظار از ازدواج(marriage expectations scale) به همراه کلید و روایی و پایایی
    توسط محسن عزیزی در انجمن آزمون های روانی معتبر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2015_01_06, 09:18

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •