تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




دیدگاه بنجامین بلوم در مورد یادگیری و عملکرد تحصیلی زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:محسن عزیزی
آخرین ارسال:محسن عزیزی
پاسخ ها 1

دیدگاه بنجامین بلوم در مورد یادگیری و عملکرد تحصیلی

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    محسن عزیزی آواتار ها
    دیدگاه بنجامین بلوم در مورد یادگیری و عملکرد تحصیلی



    بلوم معتقد است که عوامل زیر در عملکرد تحصیلی یادگیرندگان تأثیر دارند:

    1) ویژگی های ورودی شناختی: منظور از ویژگی های ورودی شناختی، میزان یادگیری های قبلی یادگیرنده است. به عبارت دیگر، یادگیرنده برای یاد گرفتن مطالب جدید در مورد یک موضوع خاص، می بایست قبلاً مطالب پیش نیاز مرتبط با این موضوع خاص را درست یاد گرفته باشد. بلوم ویژگی های ورودی شناختی را به دو دسته ی ویژگی های کلی و ویژگی های اختصاصی تقسیم کرده است. منظور از ویژگی های ورودی کلی، توانایی هایی هستند که برای تمام دروس آموزشگاهی پیش نیاز محسوب می‌شوند، مانند هوش کلی، توانایی کلامی، توانایی خواندن و نوشتن و فهمیدن، سبک یادگیری و روش مطالعه. منظور از ویژگی های ورودی اختصاصی همان رفتارهای ورودی پیش نیاز برای هر درس ویژه است.

    2) ویژگی های ورودی عاطفی: ویژگی های ورودی عاطفی به علاقه و انگیزه ی یاد‌گیرنده نسبت به یادگیری مطالب جدید اشاره می کنند. بلوم ویژگی های ورودی عاطفی را معادل با انگیزش یادگیری به کار برده است. به اعتقاد وی آن چه تعیین کننده ی انگیزش فراگیر برای یادگیری مطالب جدید می‌باشد، تصورات او از علل موفقیت ها و شکست هایی است که در گذشته تجربه کرده است. چنانچه فراگیر از دلایل شکست ها و موفقیت های تحصیلی خود تصورات خاصی ایجاد کند و معلمان، والدین و همسالان این تصورات را تأیید کنند، این امر در درازمدت منجر به شکل‌گیری نگرش های مساعد یا نامساعد نسبت به آموزشگاه و سایر دروس می شود. در نتیجه، باعث کاهش یا افزایش عملکرد تحصیلی در محیط های آموزشی می شود (سیف، 1389).

    3) ویژگی های ورودی روانی-حرکتی

    منبع: پایان نامه رابطه ی مستقیم و غیر مستقیم استرس ادراک شده، کمال گرایی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان مقطع علوم پایه ی رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز- سید مهدی پورسیّد_با اندکی تغییر

    اختصاصی همیاری
    ویرایش توسط محسن عزیزی : 2015_03_27 در ساعت 15:19
    از امام علی علیه السّلام پرسيدند «خير» چيست؟ فرمود:

    خوبى آن نيست كه مال و فرزندت بسيار شود، بلكه خير آن است كه دانش تو فراوان و بردبارى تو بزرگ و گران مقدار باشد و در پرستش پروردگار در ميان مردم سرفراز باشى، پس اگر كار نيكى انجام دهى شكر خدا به جاى آورى، و اگر بد كردى از خدا آمرزش خواهى. در دنيا جز براى دو كس خير نيست: يكى گناهكارى كه با توبه جبران كند، و ديگر نيكوكارى كه در كارهاى نيكو شتاب ورزد.


    نهج البلاغه، حکمت 94
    پاسخ با نقل و قول

  2. دیدگاه بنجامین بلوم در مورد یادگیری و عملکرد تحصیلی  سپاس شده توسط niloofarabi,sanaz1368

کاربران دعوت شده

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •