معرفی برنامه تلویزیونی پایش

مجله اقتصادی پایش، محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما

برنامه تلویزیونی پایش، به عنوان پادمان حمایت رسانه ملی از کار و سرمایه ایرانی، محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است. این برنامه ترکیبی زنده و 120دقیقه ای، یکشنبه شبها از بعد از اخبار سراسری ساعت 21 بامداد در دو بخش از شبکه یک سیما پخش می شود: در بخش اول بمدت 10 دقیقه از بعد از اsخبار ساعت21 (حدودساعت 21.50) تا قبل از سریال شبانه، بخشهای مختلف برنامه، سوال نظرسنجی و نامزدهای قهرمان وجدان کاری هفته معرفی می شوند و در بخش دوم از بعد از سریال شبانه شبکه (حدود ساعت 23.10)، بخشهای مختلف برنامه اجرا و پخش می شوند. درهربرنامه یک مسئول یا اقتصاددان و نیز یک کارآفرین نمونه ملی به عنوان مهمان در برنامه حضور دارند.


برای تاثیر گذاری در رشد اقتصادی کشور این برنامه رو از دست ندید

وب سایت برنامه پایش

اهداف برنامه:

1. شفاف سازی اخبار اقتصادی و تحلیل آخرین تحولات در اقتصاد ایران و جهان

2. انعکاس «حرف مردم» در موضوعات اقتصادی روز مرتبط با تولیدملی

3. پیگیری رسانه ای مشکلات و درددلهای تولیدکنندگان ایرانی از مسئولان کشور

4. جلب مشارکت هموطنان در پایش مردمی محیط کسب و کار ایران

5. معرفی کارگران فداکار و دارای وجدان کاری بسیار بالا به عنوان الگو و قهرمان وجدان کاری هفته

6. معرفی تجربیات کارآفرینهای موفق در غلبه بر مشکلات تولید و سرمایه گذاری در ایران

7. استخراج نظر مردم ایران درباره مسایل روز اقتصاد ایران با نظرسنجی پیامکی برنامه



بخش های اصلی برنامه پایش

بخش اول: سوال نظرسنجی (حدود 5دقیقه) شامل:

پخش فیلم متن سوال به همراه تفسیر مجریان درباره گزینه های نظرسنجی

بخش دوم: مروری بر تحولات هفته(حدود 20دقیقه) شامل:

نتیجه نظرسنجی هفته قبل، و مرور و تحلیلی بر تحولات اقتصادی روز + یکی دو مصاحبه تلفنی

بخش سوم: مهمان ویژه پایش(حدود 30دقیقه) شامل:

پخش فیلم مستند و ارائه اسلایدهایی(تحت عنوان بررسی ویژه) حاوی آمارها و مستندات درباره موضوع ویژه برنامه و مصاحبه با «مهمان ویژه برنامه» درباره آنها به همراه و نیز پخش گزارش مردمی با عنوان «حرف مردم» حاوی سوالات و نظرات بینندگان درباره موضوع برنامه

بخش چهارم: پایش مردمی (حدود 15دقیقه):

طرح درددلهای تولیدکنندگان و یپگیری برای حل مشکلات آنها و نیز عکسها و موضوعات پیشنهادی بینندگان

بخش پنجم برنامه: کارآفرین مهمان پایش (حدود 30دقیقه):

معرفی کارافرین مهمان برنامه و مصاحبه با وی درباره رموز موفقیت و روشهای غلبه بر مشکلات، توصیه ها به کارآفرینان جوان یا بالقوه و جلب پاسخ ایشان به سوالات پیامکی دریافتی بینندگان

بخش ششم: مروری بر تارنماهای اقتصادی(حدود 10دقیقه):

نمایش عکسها، کاریکاتورها، اینفوگرافی ها، فیلمها و هر مستند دیگری که در ارتباط با تحولات اقتصادی هفته در وب منتشر شده یا بیننده ها ارسال کرده اند. این بخش و بخش «معرفی قهرمان وجدان کاری هفته» در حضور کارآفرین برنامه و لابلای مصاحبه با وی پخش می شود.

بخش هفتم: قهرمان هفته (حدود 10 دقیقه):

معرفی کارگران، کارمندان و ماموران سختکوشی که اخیرا در انجام کار یا ماموریت محوله خود، وجدان کاری یا خلاقیت یا فداکاری فوق العاده ای به خرج داده اند. نامزدهای «قهرمان وجدان کاری هفته» را بینندگان برنامه در طول هفته از طریق سایت برنامه معرفی می کنند. بهترین نامزدهای پیشنهادشده در ابتدای برنامه معرفی و از بینندگان خواسته می شود «قهرمان وجدان کاری هفته» را انتخاب کنند. نتیجه انتخاب بینندگان در اواخر برنامه به عنوان«قهرمان وجدان کاری هفته» معرفی و از وی تجلیل می شود.