تالار روانشناسی و مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، تحصیلی همیاری
زمان کنونی:  مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

تالار همیاری نسبت به محتویات تبلیغات مسئولیتی ندارد.

کانال رسمی همیاری در تلگرام ads مشاوره قبل از ازداج مشاوره قبل از ازدواج




شرط بندی روی اسب حرام است؟ زمان کنونی: 
کاربران در حال بازدید این موضوع: برای دسترسی به این بخش باید ورود کنید
نویسنده:sungift143
آخرین ارسال:ایزدی
پاسخ ها 2

شرط بندی روی اسب حرام است؟

حالت موضوعی | حالت خطی
  1. ارسال:1#
    سلام
    نمیدونستم این سوالو باید کجا بپرسم
    پس اول ازتون معذرت خواهی میکنم....
    دوم اینکه
    دوستان من داشتم مثلا درس میخوندم...اونم معارف...توی کتاب نوشته بودش ک شرط بندی و قمار حرامه...حتی بازی با وسایل قمار هرچند شما باهاش قمار بازی نکنید حرامه....
    جالب اینکه نوشته بازی کردن قمار با کامپیوتر هم جز وسایل قمار محسوب میشه و پس حرامه...

    اگه شرط بندی حرامه ...پس چرا شرط بندی روی اسب حرام نیست؟؟؟
    حتما چون اسب نمیفهمه حرام نیستش.!!!!
    ولی خب انسان داره شرط بندی میکنه....

    میشه جواب منو بدین؟؟؟!!!
    پاسخ با نقل و قول

  2. ارسال:2#
    ایزدی آواتار ها
    سلام  فرزانه جان

    تا به حال چنین چیزی نشنیده بودم، الان جستجو کردم نوشته بود:
    شرط بندي در مسابقات جايز نيست مگر شرط بندي درمسابقات اسب دواني و شنا و تيراندازي, ولي بازي كردن بدون شرط بندي اشكال ندارد.(آيت الله فاضل لنكراني , جامع المسائل , ج 1 ص 247)

    قمار مطلقا حرام است و شرط بندی نیز جایز نیست حتّی برای اعضای خانواده، مگر در مسابقات اسب سواری و تیراندزی آن هم در بین مسابقه دهندگان، نه تماشاچیان یا دیگر افراد.
    به دلیلش تو این لینک کمی اشاره کرده بود. اما من سعی می کنم سوال کنم و جوابش رو برات می نویسم.
    "انواع مسابقات بدون برد و باخت مالي اشكالي ندارد امّا قرار داد و معامله كردن و شرط بندي و پول در آوردن در مسابقات بر اساس رواياتي كه وارد شده، در مورد مسابقه اسب دواني و تير اندازي بدون اشكال است. البته اين دو بازي در آن زمان براي جنگ هايي كه پيش مي آمد، مفيد بود، همان طور كه صاحب شرايع فرموده است.(جواهر الكلام، ج 28، ص 212)

    از مطالعه كتب فقهي از قبيل جواهر الكلام(جواهر الكلام، ج 28، ص 212) و شرح لمعه، ج 4،ص 421 و بررسي روايات در وسائل الشيعه(وسائل الشيعه، ج 13، ص 345) و كنز العمال(كنز العمال، ج 4، ص 344) و ديگر كتب روايي شيعه و سنّي به دست مي آيد كه اين دو مسابقه و برد و باخت در آن دو در راستاي هدف بالاتري از قبيل آمادگي براي جنگ ها بود. بنابراين در زمان كنوني كه مسابقات اسب دواني مرسوم است، چون از آن در جنگ ها استفاده نمي شود، "رهان" جايز نيست و بعيد نيست قمار محسوب شود، ولي در تير اندازي اشكال ندارد. "
    پاسخ با نقل و قول

کاربران دعوت شده

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •