همیاری ایران| برترین درمانگران را بشناسید 021222354282 02188422495 02122247100
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. ازدواج پسر شهری با دختر روستایی

ازدواج پسر شهری با دختر روستایی

فهرست مطالب

خانواده ها در همه جوامع وجود دارند و بخشی از آن چیزی هستند که ما را انسان می سازد. با این حال، جوامع در سرتاسر جهان تنوع زیادی در درک فرهنگی از خانواده و ازدواج نشان می‌دهند(منبع).

نقش خانواده ها در ازدواج

خانواده جایی است که ارزش های فرهنگی و سنت در آن ریشه میدهد و حفظ می شود. زمانی که یک زوج ازدواج می کنند، سوابق و سنت های فردی خود را گرد هم می آورند. خانواده نقشی محوری در کمک به آنها برای ادغام این جنبه‌های متنوع در ترکیبی هماهنگ دارد که به میراث فرهنگی هر دو شریک احترام می‌گذارد و آن را گرامی می‌دارد. این تبادل بین نسلی تجربه زناشویی را غنی می کند و به ایجاد یک فرهنگ خانوادگی منحصر به فرد کمک می کند(منبع).

خانواده ها اولین مکتب های عشق هستند و پایه و اساس آنچه افراد در ازدواج خود انتظار دارند را می گذارند. ارزش ها، سنت ها و الگوهای ارتباطی آموخته شده در محیط خانواده به طور قابل توجهی بر نحوه برخورد افراد با روابط خود تأثیر می گذارد. یک خانواده دوست داشتنی و حامی می تواند پویایی روابط سالم را الگوبرداری کند و درس های ارزشمندی را برای کسانی که سفر زناشویی خود را آغاز می کنند ارائه دهد(منبع).

تفاوت فرهنگی در ازدواج

تفاوت‌های فرهنگی در ازدواج شامل باورها، سنت‌ها و شیوه‌های مختلف مرتبط با نقش‌های جنسیتی، پویایی خانواده، مراسم و انتظارات است که تجارب زناشویی منحصربه‌فرد را در میان فرهنگ‌ها شکل می‌دهد.

ازدواج، گرد هم آمدن دو نفر است که هر کدام میراث فرهنگی منحصر به فرد خود را وارد این اتحادیه می کنند. این تفاوت های فرهنگی در ازدواج ممکن است شامل مواردی مانند ارزش ها، آداب و رسوم، باورها، شیوه های ارتباطی و حتی انتظارات مربوط به خود ازدواج باشد(منبع).

ارزش‌های فرهنگی انتظارات و پویایی روابط را با تعریف رفتار مناسب در یک مشارکت شکل می‌دهند. این ارزش‌ها بر نحوه ابراز عشق، توزیع مسئولیت‌های خانگی، رسیدگی به امور مالی و حتی نحوه مدیریت تعارض تأثیر می‌گذارند. درک و احترام به این ظرایف فرهنگی کلیدی برای پرورش یک رابطه هماهنگ و حمایتی است(منبع).

اهمیت تحصیلات در ازدواج

در حقیقت، برای داشتن یک ازدواج موفق نیازی به مدرک تحصیلی ندارید و هیچ کس نمی تواند قاطعانه بگوید که برای داشتن یک همسر خوب به مدرک تحصیلی نیاز دارید، بالاخره اکثر والدین ما تحصیلات رسمی نداشتند. با این حال آنها یک ازدواج کامل و موفق داشتند. اما باید بدانیم که زمان و شرایط تغییر کرده است. خواسته ها و آرزوهای والدین ما با ما متفاوت است. اما باید با فردی ازدواج کنید که با خواسته ها و آرزوهای شما مطابقت داشته باشد، زیرا شریک زندگی شما قرار است کمک کننده به شما باشد(منبع).

تحصیلات یک عامل تعیین کننده قوی برای سلامت روان است زیرا به طور منحصر به فرد شانس زندگی یک فرد را شکل می دهد و اساساً نحوه نگرش افراد به خود و ارتباط با جهان اطراف را تغییر می دهد (منبع).

تفاوت جایگاه اجتماعی در ازدواج

افراد دارای تحصیلات دانشگاهی معمولاً تحصیل کرده اند و شغل آنها نسبتاً امن است. آنها نه تنها درآمد کافی برای رفع نیازهای خود دارند، بلکه درآمد قابل قبولی نیز برای دنبال کردن سرگرمی های خود دارند.

در مقابل، افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند و به طور معمول حداکثر به تحصیلات دبیرستانی می رسند و با ناامنی شغلی دائمی مواجه می شوند. آنها به سختی با دستمزدی که به خانه می آورند امرار معاش می کنند، و همیشه فقط یک بحران کوچک با ویرانی مالی فاصله دارند.

طبق پژوهش ها، طبقه اجتماعی به طرق دیگر نیز بر زندگی شما تأثیر می گذارد، از جمله شادی، سلامتی و حتی روابط صمیمی شما(منبع).

تناسب مالی و اقتصادی در ازدواج:

مطالعات نشان داده است که زوج‌هایی که عادت‌های خرج کردن، اهداف پس‌انداز و نگرش مشابهی نسبت به پول دارند، احتمالاً یک رابطه طولانی‌مدت موفق خواهند داشت. با درک عادات و اولویت های مالی یکدیگر، زوج ها می توانند برای رسیدن به اهداف خود با یکدیگر همکاری کنند و از درگیری های مالی جلوگیری کنند(منبع).

خلاص شدن از شر کلیشه های قدیمی نیز ضروری است. در بیشتر روابط مدرن، دیگر انتظار نمی رود مرد نان آور خانه باشد، زنان تنها کسانی نیستند که با بچه ها در خانه می مانند و همه با هم تصمیمات مالی بزرگی می گیرند. و در هر تصمیم مالی یا عادت مالی، مهم است که با شریک زندگی خود همسو باشید(منبع).

تاثیر امکانات محیطی در شکل گیری شخصیت

انسان ها موجودات پیچیده ای هستند و شخصیت آنها با ترکیبی از عوامل ژنتیکی و تأثیرات محیطی شکل می گیرد. در حالی که برخی از صفات ممکن است ارثی باشند، برخی دیگر در نتیجه تجربیات و تعاملات ما با محیط ایجاد می شوند.

تحقیقات نشان داده است که در حالی که ژنتیک ممکن است بر جنبه‌های شخصیتی ما، مانند هوش یا گرایش‌های رفتاری خاص تأثیر بگذارد، بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی به‌شدت تحت تأثیر محیط ما هستند. عواملی مانند: تربیت، اجتماعی شدن، هنجارهای فرهنگی و تجربیات زندگی همگی در رشد شخصیت ما نقش دارند(منبع).

محیط با تأثیرگذاری بر جنبه های مختلف رشد یک فرد، نقش مهمی در شکل دادن به رشد شخصیت ایفا می کند. عواملی مانند خانواده، دوستان، جامعه و محیط های آموزشی همگی در شکل گیری شخصیت و رفتار فرد نقش دارند. محیط های اجتماعی مثبت، روابط حمایتی و تعامل با همسالان می تواند منجر به کسب فضایل روانی-اجتماعی و تغییرات مثبت شخصیتی شود. علاوه بر این، تأثیر متقابل بین ژنتیک و تأثیرات محیطی بر رشد ویژگی‌های شخصیتی تأثیر می‌گذارد و عوامل محیطی مشترک نقش مهمی در شکل‌دهی رفتارها و ویژگی‌های مربوط به کنترل رفتار ایفا می‌کنند. بنابراین، بدیهی است که محیط، دربرگیرنده زمینه های خانوادگی، اجتماعی و آموزشی، به طور قابل توجهی بر مسیر رشد شخصیت از کودکی تا بزرگسالی تأثیر می گذارد(منبع).

تفاوت فرهنگی والدین و تربیت فرزندان:

جای تعجب نیست که والدین در مورد بهترین راه برای تربیت فرزندان بسیار حساس هستند. همه ما دوست داریم احساس کنیم که دقیقاً می‌دانیم چه کار می‌کنیم، حتی اگر معمولاً درمسیر پیش‌روی چیزهایی را درست می‌کنیم(منبع).

اختلاف نظر والدین و خانواده ها در مورد نحوه تربیت فرزند رایج است. اختلاف نظر در یک خانه چند فرهنگی می تواند برای فرزند شما ناراحت کننده باشد و قوانین متناقض می تواند آنها را گیج کند. آنها همچنین ممکن است احساس کنند که باید یک فرهنگ را بر فرهنگ دیگر انتخاب کنند، که می تواند استرس زا باشد(منبع).

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاه خود را درج کنید