همیاری ایران| برترین درمانگران را بشناسید 021222354282 02188422495 02122247100
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. روش های جدید تشخیص و درمان قطعی و سریع افسردگی بدون عوارض

روش های جدید تشخیص و درمان قطعی و سریع افسردگی بدون عوارض

تشخیص دقیق و درمان سریع و قطعی افسردگی با استفاده از دستگاه های نوین بدون عوارض و دارو درمانی با بهره گیری از دانش روز دنیا در روانشناسی و علوم اعصاب روان صورت گرفته است.
فهرست مطالب
افسردگی فقط احساس غم نیست بلکه فرد را ناتوان کرده و عواقب خطرناکی دارد. به صورت دوره ای بازمیگردد و تشدید می شود. لذا باید از درمان های قطعی و سریع افسردگی استفاده کنید. درمان افسردگی با نوروفیدبک یک روش موثر و بدون عوارض است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

افسردگی چیست؟

اختلال افسردگی اساسی یک اختلال روانی شایع و جدی است که بر احساس، تفکر، عمل و درک شما از جهان تأثیر منفی می گذارد(منبع). این اختلال باعث احساس غم و اندوه مداوم و تغییر در نحوه تفکر، خواب، غذا خوردن و عمل شما می شود(منبع). طبق یک نظرسنجی ملی در سال 2023، تقریباً از هر ده بزرگسال (29٪) سه نفر در مقطعی از زندگی خود مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده اند(منبع).

این اختلال  با تغییرات خلقی و احساسات عادی در مورد زندگی روزمره متفاوت است. این می تواند همه جنبه های زندگی از جمله روابط با خانواده، دوستان و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. افسردگی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد اما زنان بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می شوند(منبع).

افسردگی
عکس اتاق به هم ریخته یک فرد افسرده که انرژی و انگیزه انجام کارهای روزمره را ندارد

تشخیص و درمان

علائم افسردگی و بی حوصلگی

اگر برخی از علائم و نشانه‌های زیر را در اکثر اوقات روز، تقریباً هر روز، حداقل به مدت ۲ هفته تجربه کرده‌اید، ممکن است افسردگی داشته باشید:

  1. حالت غمگین، مضطرب یا “تهی” مداوم
  2. احساس ناامیدی یا بدبینی؛
  3. احساس تحریک پذیری، سرخوردگی یا بی قراری؛
  4. احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی؛
  5.  علاقه یا لذت به سرگرمی ها و فعالیت هااز دست می دهید؛
  6. خستگی، کمبود انرژی، یا احساس کند شدن؛
  7. مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری؛
  8. مشکل در خوابیدن، صبح زود بیدار شدن یا پرخوابی؛
  9. تغییر در اشتها یا تغییر وزن برنامه ریزی نشده؛
  10. درد فیزیکی، سردرد، گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی بدون علت فیزیکی مشخص که با درمان از بین نمی‌روند؛
  11. افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی(منبع)

بی حوصلگی اغلب شامل احساس این است که وظایف شما بی فایده هستند و چالش برانگیز نیستند. اگر احساس می‌کنید مجبور به انجام فعالیت‌هایی هستید که هدفی را دنبال نمی‌کنند یا اهداف بی معنی دارند، به احتمال زیاد احساسات منفی نسبت به وظایف خود دارید.

بی حوصلگی مبتنی بر توجه است. کسی که احساس بی حوصلگی می کند ممکن است احساس تحریک نداشته باشد. ممکن است احساس کنید که دیده نشده اید و قادر به احساس ارتباط با محیط اطراف خود نباشید. بی حوصلگی می تواند به دو صورت ظاهر شود: بی حالی (احساس خستگی) یا بی قراری (احساس تحریک پذیری)(منبع).

درمان قطعی افسردگی
درمان قطعی افسردگی

تست علائم افسردگی با نقشه مغزی

افسردگی یک حالت گذرا از خلق پایین نیست، این یک حالت روانی است که در آن عملکرد کلی ذهنی بدتر می شود، که شامل فرآیند احساس غم و اندوه، تفکر منفی، عدم انگیزه یا علاقه، تغییرات ناگهانی در رفتار و خواب، کاهش فعالیت بدنی و بسیاری موارد دیگر است.

افسردگی با کمبود انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین همراه است این کمبودها اثرات متفاوتی بر فعالیت مغز دارد که در EEG یا  QEEGمنعکس می شود(منبع).

تعداد قابل توجهی از مطالعات الکتروانسفالوگرام کمی (QEEG) نشان می دهد که افزایش فعالیت های طیفی بیماران مبتلا به اختلال افسردگی را از افراد کنترل متمایز می کند(منبع). این روش آغاز یک تشخیص دقیق برای درمان قطعی افسردگی می باشد.

نوروتراپی معجزه برای درمان افسردگی

از نظر دکتر یاسر دادخواه   مغز را هم می توان آموزش داد!

محققان توانستند نشان دهند که آموزش مغز نه تنها منجر به بهبود عملکرد ذهنی بیماران می شود، بلکه اثرات مثبتی بر خلق و خوی آنها نیز دارد.

آموزش مغز یک درمان موثر و کارآمد برای بهبود افسردگی است این روش غیر تهاجمی است و برخلاف استفاده از داروهای ضد افسردگی، هیچ عارضه جانبی ندارد(منبع).

نوروتراپی برای درمان تضمینی و بدون عوارض افسردگی بسیار حیاتی است.

در مورد روش های درمان اضطراب بیشتر بدانید.

سریعترین درمان افسردگی با TMS

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) روشی است که از میدان های مغناطیسی برای تحریک سلول های عصبی در مغز برای بهبود علائم افسردگی اساسی استفاده می کند. این روش “غیر تهاجمی” نامیده می شود و تمامی دستگاه های TMS دارای مجوز FDA از سازمان غذا و دارو آمریکا هستند(منبع).

با TMS، پالس های مغناطیسی جریان های الکتریکی کوچکی را القا می کنند که الگوهای فعالیت نورون ها را تغییر می دهد و الگوهای ناکارآمد مغز مرتبط با افسردگی را تغییر می دهند.

به زبان ساده، TMS نواحی خاصی از مغز را که خلق و خوی شما را تنظیم می‌کنند، تحریک و تنظیم مجدد می‌کند تا تسکین داده شود و چرخه افسردگی را بشکند.

نشان داده شده است که TMS حداقل دو برابر درمان های استاندارد دیگر برای درمان افسردگی موثر است،در زمانی که داروهای ضد افسردگی و گفتار درمانی تاثیر کمتری دارند(منبع).

خبر جدید: درمان قطعی فوبیا سگ و گربه یا دستگاه های نوین VR در کلینیک ستاره ایرانیان انجام می شود.

درمان قطعی افسردگی شدید با لورتا نوروفیدبک

نوروفیدبک فرآیند اندازه گیری امواج مغزی شما با استفاده از دستگاه EEG است. سپس زمانی که مغز شما عمل “درست” را انجام دهد به شما پاداش می دهد. در برخی موارد، پاداش می تواند مواردی مانند تماشای یک فیلم یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه باشد.

حالت هایی مانند افسردگی بر نحوه تفکر و انتخاب ما تأثیر می گذارد. افسردگی یک اثر موج دار ایجاد می کند. تفکر ما بر انتخاب‌های ما تأثیر می‌گذارد و این انتخاب‌ها بر تفکر ما تأثیر می‌گذارند این الگوها ما را در چرخه های فکری منفی به دام می اندازند.

نوروفیدبک یک راه ساده و بدون دارو برای شکستن چرخه های اختلالی است. این درمان به مغز اجازه می دهد تا به حالت متعادل برگردد(منبع).

درمان تضمینی افسردگی با نوروفیدبک و لورتا و نقشه مغزی

درمان ناامیدی با CBT

تکنیک درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است که از ترکیبی از رویکردهای شناختی و رفتاری برای کاهش افسردگی استفاده می کند.

درمان CBT برای افسردگی بر تغییر احساسات فرد برای کمک به بهبود افکار و رفتارهای او تمرکز دارد، درمانگران CBT ممکن است الگوهای تفکر افسردگی را که منجر به انفعال یا رفتارهای خودآزاری می شوند را به چالش بکشند(منبع).

این درمان یک درمان کوتاه مدت و هدف گرا است که به افراد کمک می کند افکار و رفتارهای خود را تغییر دهند تا خلق و خو و عملکرد خود را بهبود بخشند.

CBT به فرد کمک می کند تا بفهمد درک او از موقعیت های زندگی چگونه باعث تجربه افسردگی او می شود. هنگامی که فردی درمان CBT را شروع می کند، دکتر پورقیصر او ممکن است از او بخواهد که یک دفترچه یادداشت داشته باشد،

در این دفترچه، فرد می تواند رویدادهای روزانه، افکار و تفسیرهای خود از رویدادها و احساسات یا خلق و خوی ناشی از آنها را ثبت کند(منبع). درمان قطعی افسردگی مستلزم استفاده همزمان از خدمات نوروتراپی و رواندرمانی است.

راهکارهای خانگی درمان در خانه

راهکار های زیر میتوانند در کنترل این اختلال موثر باشند:

  • حذف قند مصنوعی و کربوهیدرات
  • مصرف مواد غذایی مانند ماهی، آجیل و مغزیجات
  • مصرف سبزیجات تازه یا ویتامین ها
  • از الکل و کافئین دوری کنید
  • ورزش کنید: ورزش منظم باعث افزایش اندورفین طبیعی بدن می شود که می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.
  • در معرض نورخورشید قرار بگیرید
  • موسیقی گوش دهید
  • معاشرت با افراد مثبت
  • حل مشکلات خانوادگی با خانم دکتر معصومه فیضی

*این راهکارهای خانگی موقت است و جایگزین درمان نمی باشد.

سایت همیاری ایران به شما درمان های قطعی افسردگی  “دارو درمانی”، “نوروتراپی” و ” Tms” را پیشنهاد می کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاه خود را درج کنید