نمایش نتایج: از 1 تا 2 از 2

موضوع: شرط بندی روی اسب حرام است؟

1633
  1. بالا | پست 1
    کاربر همیاری

    عنوان کاربر
    کاربر همیاری
    تاریخ عضویت
    October_2011
    شماره عضویت
    1030
    نوشته ها
    393
    سپاس
    0
    6
    دریافت
    0
    آپلودها
    0

    شرط بندی روی اسب حرام است؟

    سلام
    نمیدونستم این سوالو باید کجا بپرسم
    پس اول ازتون معذرت خواهی میکنم....
    دوم اینکه
    دوستان من داشتم مثلا درس میخوندم...اونم معارف...توی کتاب نوشته بودش ک شرط بندی و قمار حرامه...حتی بازی با وسایل قمار هرچند شما باهاش قمار بازی نکنید حرامه....
    جالب اینکه نوشته بازی کردن قمار با کامپیوتر هم جز وسایل قمار محسوب میشه و پس حرامه...

    اگه شرط بندی حرامه ...پس چرا شرط بندی روی اسب حرام نیست؟؟؟
    حتما چون اسب نمیفهمه حرام نیستش.!!!!
    ولی خب انسان داره شرط بندی میکنه....

    میشه جواب منو بدین؟؟؟!!!

  2. بالا | پست 2

    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    April_2011
    شماره عضویت
    419
    نوشته ها
    544
    صلوات
    1014
    دلنوشته
    2
    بر نور جمال پاک احمد صلوات برعطر وجود حی سر مد صلوات بر وجه نکوی وخلق نکوی رسول بر خاتم انبیاء محمـــد صلوات
    سپاس
    680
    676
    نوشته های وبلاگ
    3
    دریافت
    11
    آپلودها
    5

    RE: شرط بندی روی اسب حرام است؟

    سلام  فرزانه جان

    تا به حال چنین چیزی نشنیده بودم، الان جستجو کردم نوشته بود:
    شرط بندي در مسابقات جايز نيست مگر شرط بندي درمسابقات اسب دواني و شنا و تيراندازي, ولي بازي كردن بدون شرط بندي اشكال ندارد.(آيت الله فاضل لنكراني , جامع المسائل , ج 1 ص 247)

    قمار مطلقا حرام است و شرط بندی نیز جایز نیست حتّی برای اعضای خانواده، مگر در مسابقات اسب سواری و تیراندزی آن هم در بین مسابقه دهندگان، نه تماشاچیان یا دیگر افراد.
    به دلیلش تو این لینک کمی اشاره کرده بود. اما من سعی می کنم سوال کنم و جوابش رو برات می نویسم.
    "انواع مسابقات بدون برد و باخت مالي اشكالي ندارد امّا قرار داد و معامله كردن و شرط بندي و پول در آوردن در مسابقات بر اساس رواياتي كه وارد شده، در مورد مسابقه اسب دواني و تير اندازي بدون اشكال است. البته اين دو بازي در آن زمان براي جنگ هايي كه پيش مي آمد، مفيد بود، همان طور كه صاحب شرايع فرموده است.(جواهر الكلام، ج 28، ص 212)

    از مطالعه كتب فقهي از قبيل جواهر الكلام(جواهر الكلام، ج 28، ص 212) و شرح لمعه، ج 4،ص 421 و بررسي روايات در وسائل الشيعه(وسائل الشيعه، ج 13، ص 345) و كنز العمال(كنز العمال، ج 4، ص 344) و ديگر كتب روايي شيعه و سنّي به دست مي آيد كه اين دو مسابقه و برد و باخت در آن دو در راستاي هدف بالاتري از قبيل آمادگي براي جنگ ها بود. بنابراين در زمان كنوني كه مسابقات اسب دواني مرسوم است، چون از آن در جنگ ها استفاده نمي شود، "رهان" جايز نيست و بعيد نيست قمار محسوب شود، ولي در تير اندازي اشكال ندارد. "

کاربران دعوت شده

© تمامی حقوق برای همیاری ایران محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد